Online uitgevers kiezen GfK voor alternatief STIR

Online uitgevers kiezen GfK voor alternatief STIR
  • Media
  • 8 okt 2013 @ 10:25
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • BereikOnderzoekOnline

De zes grootste online uitgevers van Nederland gaan met onderzoeksbureau GfK een bereiksonderzoek opzetten dat de opvolger van het gestopte STIR moet worden. Begin november zijn de eerste cijfers beschikbaar.

Sinds de stopzetting van het STIR-bereiksonderzoek in juni is door de zes grootste online uitgevers in Nederland (die hun krachten hebben gebundeld onder de noemer VINEX) in samenspraak met PMA gewerkt aan de opzet van een alternatief online bereiksonderzoek voor de periode van één jaar.

Na een uitgebreide marktscan is besloten het tijdelijke bereiksonderzoek uit te besteden aan GfK. Het onderzoeksbureau maakt hiervoor gebruik van een speciaal voor dit doel samengesteld panel en de meettechniek van GfK Nurago. Het nieuwe onderzoek is inmiddels gestart en de eerste meetdata over de maand september zullen begin november beschikbaar komen. Vanaf begin 2014 zal het meten van mobiel bereik ook onderdeel uitmaken van het onderzoek.

Afnemers van de bereiksdata kunnen gebruik blijven maken van de bestaande W4Reporter en W4Probe analyse tools. In de komende twaalf maanden zullen voorbereidingen worden getroffen voor de opzet van een structureel onderzoek voor de langere termijn. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken