Publieke Omroep: 'Stroomstoring is dramatisch'
- Media
- 4 nov 2013 @ 08:45
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieRadio
- 4 nov 2013 @ 08:45
- Redactie Media
De Publieke Omroep werd zondagavond totaal verrast door een stroomstoring die alle netten rond 23:00 uur op zwart zette. Aanleiding was een noodstroomtest waar de NPO niet van op de hoogte was. Een boze Henk Hagoort: 'Dit is dramatisch.'
De omroepen op het Mediapark in Hilversum wisten niet dat zondag de noodstroomvoorziening getest zou worden. 'De test was bij ons niet bekend en daardoor konden we ons niet voorbereiden op een noodscenario', aldus NPO-voorzitter Hagoort vanmorgen in het Radio 1 Journaal.
Hagoort noemt de situatie 'dramatisch'. De tv-uitzending van Studio Voetbal speelde zich deels af in het schemerdonker, met kaarsjes. Daarna waren er helemaal geen uitzendingen meer mogelijk. 'De aggregaten pakten het niet op toen de stroom uitviel en dat is vreemd', zegt Hagoort. 'We gaan nu kijken wat er precies gebeurd is.'
Netbeheerder Liander wast zijn handen in onschuld. Het bedrijf meldt dat de stroomuitval het gevolg is van een test die door een andere partij is uitgevoerd.
Vanaf ongeveer 23.30 uur waren Radio 1, 3FM en Radio 4 weer te ontvangen, ruim drie kwartier later gevolgd door Radio 2 en Radio 5. Rond 23.45 uur deed tv-zender Nederland 1 het weer. Nederland 2 en Nederland 3 deden het pas vanmorgen weer.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- televisie
- Hilversum
- Liander
- storing
- stroomstoring
- NPO
- Mediapark
- Henk Hagoort
- dramatisch
- Publieke Omroep
- Studio Voetbal
- radio
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Neople lanceert AI-platform voor echte samenwerking
- Waslijnactie BOAS kaart modeverspilling aan
- NMO Online breidt fors uit met titels
- Arjan Pomper vertrekt al weer bij Nationaal Media Onderzoek
- [column] TikTok in mei: álle trends, tools & insights die je...
- Amsterdamser wordt het niet bij Het Parool
Laatste Nieuws
- Amsterdamser wordt het niet bij Het... 12-05-2025
- NMO Online breidt fors uit met titels08-05-2025
- Arjan Pomper vertrekt al weer bij... 07-05-2025
- Neople lanceert AI-platform voor... 02-05-2025
- Waslijnactie BOAS kaart... 30-04-2025
- KPN viert 10e Louis-campagne met... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management