Publieke Omroep: 'Stroomstoring is dramatisch'

- Media
- 4 nov 2013 @ 08:45
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieRadio
- 4 nov 2013 @ 08:45
- Redactie Media
De Publieke Omroep werd zondagavond totaal verrast door een stroomstoring die alle netten rond 23:00 uur op zwart zette. Aanleiding was een noodstroomtest waar de NPO niet van op de hoogte was. Een boze Henk Hagoort: 'Dit is dramatisch.'
De omroepen op het Mediapark in Hilversum wisten niet dat zondag de noodstroomvoorziening getest zou worden. 'De test was bij ons niet bekend en daardoor konden we ons niet voorbereiden op een noodscenario', aldus NPO-voorzitter Hagoort vanmorgen in het Radio 1 Journaal.
Hagoort noemt de situatie 'dramatisch'. De tv-uitzending van Studio Voetbal speelde zich deels af in het schemerdonker, met kaarsjes. Daarna waren er helemaal geen uitzendingen meer mogelijk. 'De aggregaten pakten het niet op toen de stroom uitviel en dat is vreemd', zegt Hagoort. 'We gaan nu kijken wat er precies gebeurd is.'
Netbeheerder Liander wast zijn handen in onschuld. Het bedrijf meldt dat de stroomuitval het gevolg is van een test die door een andere partij is uitgevoerd.
Vanaf ongeveer 23.30 uur waren Radio 1, 3FM en Radio 4 weer te ontvangen, ruim drie kwartier later gevolgd door Radio 2 en Radio 5. Rond 23.45 uur deed tv-zender Nederland 1 het weer. Nederland 2 en Nederland 3 deden het pas vanmorgen weer.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Henk Hagoort
- Liander
- Studio Voetbal
- Mediapark
- Publieke Omroep
- storing
- Hilversum
- radio
- dramatisch
- NPO
- stroomstoring
- televisie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Alexia op TikTok, het Romeinse...
- DOSSIER RETAILMEDIA 'Retailmedia wordt net zo groot als...
- Onderzoek: 6 op 10 Nederlanders wil meer lezen
- [column] Uitgesteld kijken als gamechanger - kijkcijfers...
- Abovo Maxlead vraagt B Corp-certificering aan
- Pathé introduceert loyaltyprogramma ‘Club Pathé’
Laatste Nieuws
- Universiteitsblad Cursor op zwart... 04-10-2023
- Stenden Hogeschool start minor... 04-10-2023
- Robbert-Jan van de Velde station... 04-10-2023
- Ster gaat reclameruimte regionale... 04-10-2023
- Elma Media en ANP Business gaan... 03-10-2023
- 'Advertentievrije variant Facebook... 03-10-2023
MarketingTribune Events
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres
- 12okt 2023
Shopping Today
- 31okt 2023
Grand Prix Content Marketing