WTF.nl zet Snapchat in
- Media
- 3 mrt 2014 @ 19:17
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineMobile
- 3 mrt 2014 @ 19:17
- Redactie Media
WTF.nl, online platform met verbazend nieuws, bouwt een case met een social campagne op het jongerenplatform Snapchat. Via Snapchat worden wereldwijd dagelijks zo’n 350 miljoen foto’s en video’s gestuurd. Ter vergelijking: het populaire Instragram blijft steken op zo’n 40 miljoen. In Nederland groeit Snapchat in rap tempo naar 700.000 actieve bezoekers.
WTF.nl heeft een bereik van ruim 2 miljoen unieke bezoekers per maand. Via social media-kanalen staat het platform dagelijks in contact met de doelgroep. Via Facebook, Twitter, Instagram en Whatsapp worden dagelijks WTF.nl-berichten gedeeld door door de community.
WTF.nl-doelgroep
Snapchat raakt de jongste laag van de WTF.nl-doelgroep. Met deze winactie weet WTF.nl ruim 500 snapchatters actief te betrekken, waarbij 2000 vanaf de zijlijn meekijkt.
Prijs
In de oproep wordt de actie en de prijs gecommuniceerd. Die prijs, die bedenk je zelf. De Snapchatters delen 5 dagen lang hun zelfbedachte droomprijs met een foto of video met WTF.nl. Meer dan 500 Snapchats komen er binnen. De prijzen variëren van een tatoeage tot een jaar lang gratis strings, van een Kinder Suprise-ei, een vogelspin, tot een date met Doutzen.
De meest gevraagde prijs; een iPhone. En natuurlijk auto's, vooral veel Mini Coopers.
Winnaar
De uiteindelijke winnaar wordt bekend gemaakt via Snapchat en wint een zelfgevraagde tamdemsprong uit een vliegtuig. Hoofdredacteur Dennis van Luling: 'Het idee was de communicatie op te zoeken met onze jongere doelgroep tot 25 jaar. Dat is zeker gelukt. Daarnaast wilden wij de kansen benutten van dit snelgroeiende medium. En, waar Facebook nog steeds één van onze belangrijkste social-mediakanalen blijft, is de leeftijd daar gemiddeld een stuk hoger. Wij focussen ons met WTF.nl op mannen en vrouwen tussen de 18 en 35. De Snapchatters zitten vooral aan de onderkant van die groep. Jongeren zijn actiever op platformen als Whatsapp en Snapchat. We hebben met deze actie een mooie basis gelegd om te laten zien wat ons merk op zo’n podium te bieden heeft.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing