RTL Ventures en Vodafone stoppen met Sizz
- Media
- 23 apr 2014 @ 10:40
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - DoelgroepMerkenInnovatie
- 23 apr 2014 @ 10:40
- Redactie Media
RTL Ventures en Vodafone beëindigen de huidige samenwerking rondom vrouwenmerk Sizz. Vodafone neemt het aandeel van RTL in de Sizz-abonnementen over en sluit vanaf 1 juni geen nieuwe klanten meer aan. Bestaande klanten moeten op termijn een ander abonnement afsluiten.
Bart Hofker, directeur Consumentenmarkt bij Vodafone Nederland: 'Met Sizz wilden we een specifieke doelgroep meer vertrouwd maken met smartphones door het aanbieden van ‘how to’ filmpjes en exclusieve RTL-programma’s. Dat is gelukt. In de afgelopen drie jaar is er veel veranderd. Bijna driekwart van de Nederlanders, van jong tot oud, man of vrouw, heeft inmiddels een smartphone.'
Nicolas Eglau, directeur RTL Ventures: 'Het partnership met Vodafone paste in ons streven om nieuwe activiteiten te ontplooien in relevante consumentenmarkten. Mobiele telefonie was zo’n markt. Ons doel was om de mobiele omgeving te verrijken met ‘video vanuit de broekzak’. Daarin zijn we geslaagd. Sizz is baanbrekend geweest in een markt die zich razendsnel heeft ontwikkeld. We hebben altijd heel prettig samengewerkt met Vodafone en samen veel nieuwe inzichten opgedaan. Maar bij elke venture houden we de optie open om, als het moment zich aandient, de activiteit te verkopen. Voor Sizz lijkt het juiste moment voor een exit nu aangebroken.'
Hofker: 'We zullen Sizz-klanten voor het einde van hun contract benaderen met een nieuw aanbod. Ze kunnen hun abonnement bij Sizz niet verlengen. Tot die tijd kunnen ze uiteraard wel via de gebruikelijke Sizz-platforms de RTL-content blijven bekijken.'
RTL Ventures is de investeringstak van RTL Nederland. Het bedrijf richt zich op het benutten van new business kansen op uiteenlopende consumentenmarkten. Dit doet ze vanuit eigen kracht of door te investeren in snel groeiende bedrijven met een bewezen concept die zich met funding en de inzet van RTL media en expertise versneld verder kunnen ontwikkelen. Het mobiele merk Sizz (in samenwerking met Vodafone), datingsite Pepper, restaurant reserveringssysteem Couverts en online fashion platform Miinto (joint venture met Miinto International) maken naast het online oefenprogramma Squla en online cursusaanbieder Dutch Learning Company (bekend van onder meer Iedereen EHBO) deel uit van RTL Ventures.
Lees ook de RTL-blog van Nicolas Eglau, directeur van RTL Ventures.
Exit here#BLOG: '' door Nicolas Eglau, directeur RTL Ventures http://t.co/HKticg41Nt
— RTL Nederland (@RTLNL) April 24, 2014
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing