RTL Ventures en Vodafone stoppen met Sizz

RTL Ventures en Vodafone stoppen met Sizz
  • Media
  • 23 apr 2014 @ 10:40
  • 22481 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • DoelgroepMerkenInnovatie

RTL Ventures en Vodafone beëindigen de huidige samenwerking rondom vrouwenmerk Sizz. Vodafone neemt het aandeel van RTL in de Sizz-abonnementen over en sluit vanaf 1 juni geen nieuwe klanten meer aan. Bestaande klanten moeten op termijn een ander abonnement afsluiten.

Bart Hofker, directeur Consumentenmarkt bij Vodafone Nederland: 'Met Sizz wilden we een specifieke doelgroep meer vertrouwd maken met smartphones door het aanbieden van ‘how to’ filmpjes en exclusieve RTL-programma’s. Dat is gelukt. In de afgelopen drie jaar is er veel veranderd. Bijna driekwart van de Nederlanders, van jong tot oud, man of vrouw, heeft inmiddels een smartphone.' 

Nicolas Eglau, directeur RTL Ventures: 'Het partnership met Vodafone paste in ons streven om nieuwe activiteiten te ontplooien in relevante consumentenmarkten. Mobiele telefonie was zo’n markt. Ons doel was om de mobiele omgeving te verrijken met ‘video vanuit de broekzak’. Daarin zijn we geslaagd. Sizz is baanbrekend geweest in een markt die zich razendsnel heeft ontwikkeld. We hebben altijd heel prettig samengewerkt met Vodafone en samen veel nieuwe inzichten opgedaan. Maar bij elke venture houden we de optie open om, als het moment zich aandient, de activiteit te verkopen. Voor Sizz lijkt het juiste moment voor een exit nu aangebroken.'

Hofker: 'We zullen Sizz-klanten voor het einde van hun contract benaderen met een nieuw aanbod. Ze kunnen hun abonnement bij Sizz niet verlengen. Tot die tijd kunnen ze uiteraard wel via de gebruikelijke Sizz-platforms de RTL-content blijven bekijken.'

RTL Ventures is de investeringstak van RTL Nederland. Het bedrijf richt zich op het benutten van new business kansen op uiteenlopende consumentenmarkten. Dit doet ze vanuit eigen kracht of door te investeren in snel groeiende bedrijven met een bewezen concept die zich met funding en de inzet van RTL media en expertise versneld verder kunnen ontwikkelen. Het mobiele merk Sizz (in samenwerking met Vodafone), datingsite Pepper, restaurant reserveringssysteem Couverts en online fashion platform Miinto (joint venture met Miinto International) maken naast het online oefenprogramma Squla en online cursusaanbieder Dutch Learning Company (bekend van onder meer Iedereen EHBO) deel uit van RTL Ventures. 

Lees ook de RTL-blog van Nicolas Eglau, directeur van RTL Ventures. 





Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken