Frank Poorthuis in hoofdredactie AD

Frank Poorthuis in hoofdredactie AD
  • Media
  • 19 mei 2014 @ 09:13
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaPrintJournalistiek

Het AD heeft Frank Poorthuis (57) gepromoveerd tot adjunct-hoofdredacteur. Voordat hij vorig jaar al naar de krant uit Rotterdam kwam, was Poorthuis hoofdredacteur van HP/De Tijd. Eerder was hij adjunct van drie andere grote titels: Het Parool, De Pers en Vrij Nederland.

Poorthuis werkt sinds juni 2013 bij het AD als Chef Uit. Hij gaat zich binnen de hoofdredactie bezighouden met het algemene nieuws. Adjunct-hoofdredacteur Paul van den Bosch krijgt de verantwoordelijkheid over de stadskranten en regionale titels van het AD. Bart Verkade (zakelijk hoofdredacteur) en Christiaan Ruesink (algemeen hoofdredacteur) completeren het team.

Poorthuis geldt als een zwaargewicht in medialand. Hij was kort hoofdredacteur van het kwakkelende opinieweekblad HP/De Tijd om daar de boel op te schudden. Als adjunct-hoofdredacteur werkte hij voor de uiteenlopende maar toonaangevende titels Het Parool, De Pers en Vrij Nederland. Eerder leidde hij de politieke redactie van de Volkskrant.

Er is een positie in de top van het AD vrij nu Arjan Paans binnenkort de hoofdredactie van de krant gaat verlaten. Hij vestigt zich als zelfstandig journalist en gaat zich richten op nieuwe mediaprojecten. Paans werkte sinds begin jaren negentig in verschillende functies voor het AD.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken