Hearst staakt Red Magazine

Hearst staakt Red Magazine
  • Media
  • 13 mei 2014 @ 15:20
  • 15350 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintZakelijkBereik

Uitgeverij Hearst stopt na tien jaar met de lifestyle-titel Red Magazine. In juli ligt het laatste nummer in de winkels. Het tijdschrift trok te weinig adverteerders, met name de internationale modemerken waar een dergelijke titel doorgaans toch op draait.

In een reactie zegt Luc van Os, directeur van Hearst Nederland: ‘We hebben veel geld, effort, tijd, aandacht en energie in Red gestoken. Maar op een gegeven moment moesten we de conclusie trekken: het gaat niet meer.’

Qua lezers ging het niet onaardig met Red, dat regelmatig een oplagestijging liet zien. Het probleem waren echter de wegblijvende adverteerders, met name de internationale. Van Os: ‘Je kunt een titel alleen optimaal voeren als er ook voldoende interesse is van de adverteerder. Het is heel vervelend, maar we moeten realistisch zijn.’

Red Magazine, een Engelse licentietitel die tien jaar geleden in Nederland werd gelanceerd onder leiding van José Rozenbroek, nam vorig jaar al afscheid van een deel van de redactie na een bedrijfsbrede reorganisatie. Sindsdien bestaat Red uit een rompredactie van vier mensen. Het opheffen van Red valt goeddeels samen met de lancering van modeblad Harper’s Bazaar in september. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken