KRO-NCRV met botte bijl door programmering

KRO-NCRV met botte bijl door programmering
  • Media
  • 26 mei 2014 @ 12:53
  • 18120 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieMediastrategieMakers

De programmering van fusieomroep KRO-NCRV gaat stevig op de schop. Gedwongen door bezuinigingen stopt de omroep met DNA Onbekend en actualiteitenprogramma Eén op Eén. Daarnaast vertrekken er twee toonaangevende presentatoren: Klaas Drupsteen (Hello Goodbye) en Rob Kamphues (De Reünie).

Net als andere omroepen anticipeert KRO-NCRV op de bezuinigingen die de Publieke Omroep treffen. De tv-hit DNA Onbekend met Caroline Tensen moet wijken om dat de focus voortaan komt te liggen op programma’s uit de genres journalistiek, drama, documentaire en cultuur. Daardoor moet human interest als genre inleveren.

Tensen komt dit najaar wel terug op televisie: ze gaat een nieuw programma maken rond het thema laaggeletterdheid. Ook de klassieker Spoorloos mag blijven. Die andere evergreen Hello Goodbye moet verder zonder presentator Klaas Drupsteen. Hij wordt opgevolgd door zijn voorganger Joris Linssen en B(N)N'er Katja Schuurman. 

Het vertrek van Reünie-presentator Rob Kamhues volgt op een 'verschil van inzicht' met de directie. De omroep maakte afgelopen week bekend dat BNN-coryfee Patrick Lodiers hem opvolgt.

Eerder werd ook al bekend dat het interviewprogramma Eén op Eén, met Eva Jinek en Sven Kockelmann, geen vervolg. Jinek mag wel haar eigen programma Jinek blijven maken, maar dan wel op een ander tijdstip: komend tv-seizoen verkast ze van de zondagmiddag naar de zondagavond. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken