Overheid bekostigt NHTV-master Media Innovation
- Media
- 28 mei 2014 @ 16:45
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaOnderzoekInnovatieConcept
- 28 mei 2014 @ 16:45
- Redactie Media
De NHTV-Master in Media Innovation (MMI) is de eerste hbo-master op het gebied van media, die door de Nederlandse overheid wordt bekostigd. Hiermee onderstreept de overheid het belang van media-innovaties als stimulering voor de Nederlandse economie.
In september 2010 startte de Bredase hbo-instelling NHTV met de hbo-master MMI. Dat gebeurde in samenwerking met verschillende bedrijven uit de media-industrie en specialisten van universiteiten in binnen- en buitenland. Deze master is geaccrediteerd door de NVAO (Nederlands Vlaamse Accreditatie Organisatie) en levert een erkende mastertitel op.
Met ingang van het collegejaar 2014-2015 wordt Master in Media Innovation (MMI) nu ook door de overheid bekostigd. Studenten binnen de EU gaan het reguliere collegegeld van € 1.906 betalen. Hiermee onderstreept het Ministerie van OCW dat het opsporen en stimuleren van innovaties hoog op de agenda staat en een belangrijk middel is voor de stimulering van de economie.
In Nederland bestaat er geen vergelijkbaar master-programma. NHTV is trots op de erkenning door de overheid. De Academy for Digital Entertainment biedt hiermee een tweede bekostigde professionele master aan; nadat eerder dit jaar de Master in Game Technology geaccrediteerd en bekostigd werd door het ministerie.
Doel van de studie MMI is te komen tot media-innovaties. In verschillende modules wordt het ontwikkelproces van nieuwe mediaproducten uitgelegd. Daarna wordt tijdens het afstuderen een prototype van een ontwikkeld concept vervaardigd. MMI plaatst studenten daardoor in het hart van de media-industrie: er worden daadwerkelijk innovaties ontwikkeld. Omdat Nederland toptalent wil aantrekken, staat de master vanzelfsprekend ook open voor studenten uit het buitenland. De laatste jaren bestaat de master gemiddeld uit 50% internationale studenten.
Het docententeam van deze master bestaat uit (gepromoveerde) docenten van de Academy for Digital Entertainment van NHTV, docenten van internationale partner-universiteiten en belangrijke spelers uit de (internationale) media-industrie.
De master is bedoeld voor de studenten die een bachelor-opleiding hebben afgerond op het gebied van media, business, ICT, communicatie of aanverwante opleidingen. De inschrijvingstermijn sluit op 1 juli 2014.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Master in Media Innovation
- certificering
- hbo
- MMI
- media
- student
- master
- opleiding
- NHTV
- innovatie
- studie
- journalistiek
- overheid
- Breda
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing