Kickstarter werkt samen met The Guardian

Kickstarter werkt samen met The Guardian
  • Media
  • 12 jun 2014 @ 15:36
  • 27207 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineJournalistiekMediaInnovatie

Het crowdfund-platform Kickstarter gaat zich meer richten op journalistiek en kiest voor een intensieve samenwerking met de Britse krant The Guardian. Voortaan heeft Kickstarter een speciale rubriek hiervoor, waar al bijna 1000 projecten staan vermeld.

Beide partijen hebben een aparte pagina op hun website ingericht voor deze journalistieke crowdfunding-projecten. Kickstarter heeft voortaan een aparte rubriek voor dit soort projecten, terwijl The Guardian een eigen selectie van interessante cases aanbiedt op een speciale pagina van Kickstarter.com. 

'Wij zijn heel enthousiast over nieuwe vormen en modellen voor journalistiek', zegt Guardian's interim network editor en 'head of culture' Caspar Llewellyn Smith tegen zijn eigen krant. 'De focus van Kickstarter op 'de vierde macht' willen we graag ondersteunen door te helpen bij het kiezen van interessante projecten.'

Kickstarter zelf claimt dat de ruim 2.000 journalistieke projecten die de website aanbood in totaal zo'n 10 miljoen dollar aan crowdfunding hebben opgehaald. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken