Mediapark Jaarcongres belicht Challenges in Media

Mediapark Jaarcongres belicht Challenges in Media
  • Media
  • 24 jun 2014 @ 17:29
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • CongresJournalistiek

Beeld en Geluid, Media Academie en iMMovator organiseren aanstaande donderdag 26 juni organiseren de zevende editie van Mediapark Jaarcongres (MPJC) in studio 21 op het Media Park. Centraal thema is dit jaar ‘Challenges in media’. Met topsprekers uit binnen- en buitenland bekijkt MPJC de uitdagingen op het gebied van data, video on demand en social tv.

Een bijzondere gast in het programma is de Nederlandse User Interface Designer Bas Ording. Tot juli vorig jaar was hij werkzaam voor Apple waar hij een belangrijke rol speelde bij het ontwerp van iOS. Zo was hij verantwoordelijk voor het virtuele toetsenbord in eerdere iOS-versies, tot iOS6. Daarnaast bedacht hij de zo kenmerkende stokjes met bolletjes waarmee je geselecteerde tekst op de iPhone kan vergroten en verkleinen.

Naast Bas Ording maken een groot aantal andere gevestigde media mensen onderdeel uit van het sprekersprogramma, zoals Bert Habets (RTL), Henk Hagoort (NPO) en Niels Baas, managing director van het nieuwe VOD platform NLZiet. Maar ook geeft het congres podium aan minder bekende spelers, zols Eugène Hendrikx van Divimove. Het bedrijf biedt content creators op YouTube tools voor het monetizen van hun content, technische ondersteuning en analyses en ondersteuning op het gebied van marketing en crosspromotie. Met hem mee komt David Harms, de eigenaar van het gaming kanaal “DusDavidGames” meer dan 430.000 abonnees en maandelijks 8.000.000 weergave. Samen laten zij zien hoe de industrie van ‘multi-channel networks’ steeds groter wordt.

Data, video en social 
Het programma van MPJC bestaat uit drie plenaire blokken waar aandacht gegeven wordt aan de ‘Data Challenge’, de ‘Video Challenge’ en de ‘Social Challenge’. Sprekers die een bijdrage leveren aan het programma:

  • Rory Sutherland, vicepresident van internationaal reclamebureau Ogilvy 
  • Matt Boggie, Executive Director of Research and Development van The NY Times
  • Marc de Vries, Countrymanager Twitter
  • Bert Habets, CEO RTL Nederland
  • Henk Hagoort, Voorzitter Raad van Bestuur NPO

Interactie
Naast de drie challenges die aan bod komen staat een deel van het programma in het teken van de challenges van de deelnemers van MPJC. In interactieve sessies gaan ze met elkaar in gesprek over de uitdagingen die ze tegen komen bij het bepalen van hun strategie, of zoeken ze verdieping in exclusieve expertsessies.

Meer over het programma en inschrijving is na te lezen op www.mediaparkjaarcongres.nl, of volg het congres via Facebook
 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken