RTL, SBS en NPO starten op 1 juli met NLziet
- Media
- 13 jun 2014 @ 11:02
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieContentMediaVerdienmodellen
- 13 jun 2014 @ 11:02
- Redactie Media
NLziet, de dienst voor video-on-demand van RTL, SBS en NPO, gaat 1 juli van start. Een abonnement kost 7,95 euro per maand. Dat maakten de omroepen donderdag bekend. NLziet is een aparte dienst naast NPO+, RTL XL en Kijk.
Het aanbod van NPO+, Uitzending Gemist, RTL XL en Kijk wordt in de dienst gecombineerd en alle programma's zijn tot een jaar terug te kijken. In totaal zijn er een kleine 2.800 programma's zonder reclame te bekijken.
NLziet biedt vooral Nederlandse tv-programma's aan, maar buitenlandse series als CSI die al op RTL4 worden uitgezonden kunnen ook in NLziet komen.
Ook krijgt NLziet een Android- en iOS-app. Beide apps hebben geen ondersteuning voor respectievelijk Google's Chromecast en Airplay, waardoor streams van NLziet niet via de app naar de tv kunnen worden gestreamd. De betrokkenen laten weten aan beide functionaliteiten te werken.
NLziet is een reactie van de zenders op de razendsnel groeiende concurrentie van diensten als Netflix. Niet voor niets hanteert NLziet een vergelijkbaar tarief. Volgens de recent aangestelde Niels Baas conflicteert NLziet niet met RTL's Videoland, dat juist ook oudere series wil aanbieden. Tijdens de persconferentie zei hij: 'Wel hebben we met de prijsstelling goed om ons heen gekeken naar de concurrentie.'
Volgens de directie van NLziet staan andere Nederlandse zenders in de rij om zich bij de dienst aan te sluiten, iets waar vooral kabelaars, nu nog alleenheerser in het tv-aanbod niet blij van zullen worden, zo meldt de Volkskrant. De Ziggo's en UPC's breiden in allerijl hun eigen on demand-diensten uit.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing