Time Warner wil aandeel in Vice Media

Time Warner wil aandeel in Vice Media
  • Media
  • 10 jun 2014 @ 13:10
  • 20758 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineVerkoopMedia

Time Warner is in gesprek met Vice Media om een fors aandeel in het succesvolle online mediabedrijf te nemen. Op basis van financiële gegevens over deze gesprekken zou de waarde van Vice door de mediamoloch worden geschat op liefst 2,2 miljard dollar.

Dit meldt Sky News op basis van betrouwbare bronnen. Vice heeft al een klein deel van de aandelen (5%) verkocht aan 21th Century Fox, onderdeel van News Corporation. Ook handelsbank Raine heeft een klein aandeel. De gesprekken met Time Warner zouden in een vergevorderd stadium zitten, maar de deal is zeker nog niet beklonken en kan ook nog een andere vorm krijgen.  

Vice Media begon ooit als muziektijdschrift in Canada, maar is de laatste jaren uitgegroeid tot een serieus mondiaal journalistiek medium, dat ook verslag doet uit conflictgebieden als Syrië en Oekraïne. Met een sterke investeerder zou Vice de Aziatische markt willen gaan veroveren. De uitgeefconcern scoorde recentelijk wereldwijd met een item waarbij een Vice-team basketballer Dennis Rodman begeleidde op een omstreden trip naar Noord-Korea. 

In Nederland kennen we Vice Media vooral van lifestyle e-zines en grappige online nieuwtjes. Afgelopen week verscheen weer de jaarlijkse digitale festivalgids van Vice. 

Onlangs duidde ceo Shane Smith van Vice Media in de studio van CBS de toekomst van de journalistiek. 'Elke generatie maakt een verandering van de dominante media mee. De nieuwe garde vertelt verhalen op een andere manier.'



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken