Time Warner wil aandeel in Vice Media
- Media
- 10 jun 2014 @ 13:10
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineVerkoopMedia
- 10 jun 2014 @ 13:10
- Redactie Media
Time Warner is in gesprek met Vice Media om een fors aandeel in het succesvolle online mediabedrijf te nemen. Op basis van financiële gegevens over deze gesprekken zou de waarde van Vice door de mediamoloch worden geschat op liefst 2,2 miljard dollar.
Dit meldt Sky News op basis van betrouwbare bronnen. Vice heeft al een klein deel van de aandelen (5%) verkocht aan 21th Century Fox, onderdeel van News Corporation. Ook handelsbank Raine heeft een klein aandeel. De gesprekken met Time Warner zouden in een vergevorderd stadium zitten, maar de deal is zeker nog niet beklonken en kan ook nog een andere vorm krijgen.
Vice Media begon ooit als muziektijdschrift in Canada, maar is de laatste jaren uitgegroeid tot een serieus mondiaal journalistiek medium, dat ook verslag doet uit conflictgebieden als Syrië en Oekraïne. Met een sterke investeerder zou Vice de Aziatische markt willen gaan veroveren. De uitgeefconcern scoorde recentelijk wereldwijd met een item waarbij een Vice-team basketballer Dennis Rodman begeleidde op een omstreden trip naar Noord-Korea.
In Nederland kennen we Vice Media vooral van lifestyle e-zines en grappige online nieuwtjes. Afgelopen week verscheen weer de jaarlijkse digitale festivalgids van Vice.
Onlangs duidde ceo Shane Smith van Vice Media in de studio van CBS de toekomst van de journalistiek. 'Elke generatie maakt een verandering van de dominante media mee. De nieuwe garde vertelt verhalen op een andere manier.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing