SBS lanceert vernieuwd VOD-platform KIJK

SBS lanceert vernieuwd VOD-platform KIJK
  • Media
  • 30 sep 2014 @ 13:50
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • VerdienmodellenTelevisieVideoContent

SBS lanceert vandaag haar compleet vernieuwde Video On Demand-platform KIJK. Het platform heeft een nieuw design, is sterk verbeterd op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en bestaat niet alleen meer als website, maar heeft vanaf nu ook apps voor mobiel en tablet. Bovendien is het content-portfolio verder uitgebreid.

Op overzichtelijke wijze biedt KIJK alle videocontent van SBS6, Net5 en Veronica. Maar ook vele extra’s zoals exclusieve fragmenten, Nederlandse en Amerikaanse series en de nieuwste films uit binnen- en buitenland. Naast de responsive website Kijk.nl, lanceert KIJK ook iOS- en Android-apps voor zowel tablet als smartphone. Later dit jaar volgt ook nog een app voor Windows.

KIJK is in een fris nieuw uiterlijk gestoken, met bijbehorend nieuw logo. Naast vernieuwde look en feel is er geluisterd naar wensen van de gebruikers, en komt KIJK met tal van nieuwe functionaliteiten. Nieuw is inloggen via Facebook, een uitgebreide zoekfunctie en een eigen gratis KIJK-profiel voor iedereen in huis met persoonlijke favorieten, overzichten en aanbevelingen. Doorkijken op een ander scherm is eveneens mogelijk, want KIJK houdt bij waar de consument is gebleven in de video. Kijk dus moeiteloos door op een ander device.

David Vink, Chief Digital Officer van SBS: 'Met veel trots presenteren wij vandaag ons nieuwe videoplatform. Meer dan ooit hebben we geluisterd naar onze gebruikers en een product ontwikkeld dat qua content en content services aansluit bij wat de consument vandaag de dag verwacht. KIJK speelt niet alleen binnen SBS, maar vooral ook binnen Sanoma/SBS een strategische rol in de verdere ontwikkeling van onze merken en online video.'

Het grootste gedeelte van de video’s is gratis te bekijken, waaronder alle Nederlandse series zoals Dokter Tinus, Celblok H en Danni Lowinski. Voor films en Amerikaanse series wordt een bedrag per video gevraagd. De nieuwste afleveringen van hitseries zoals Grey’s Anatomy, Arrow, NCIS, Hawaii Five-0, Elementary, The Big Bang Theory, en Resurrection zijn ook te zien via KIJK.

De blockbuster-films die gebruikers de komende maanden kunnen verwachten zijn titels zoals Maleficent, Expendables 3, 'Heksen bestaan niet' en Guardians of the Galaxy. Met dit brede aanbod en het gebruiksgemak van het platform wil KIJK 'een unieke video-ervaring bieden, waar en wanneer de consument dat wil'.  

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken