Mediahuis zoekt partners voor aankoop NRC Media
- Media
- 13 okt 2014 @ 08:31
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintVerkoopJournalistiekZakelijk
- 13 okt 2014 @ 08:31
- Redactie Media
Het Belgische mediabedrijf Mediahuis, een krachtenbundeling van Corelio en Concentra, wil hulp van een Nederlandse partner bij de overname van NRC Media. Volgens direct betrokkenen hebben de Belgen aangeklopt bij onder meer de families Blokker en Zeeman, investeerder HAL, Stichting Democratie en Media en Telegraaf Media Groep (TMG).
Dit meldt Het Financieele Dagblad, wiens moederbedrijf FD Mediagroep naar verluidt niet is gepolst. Opvallend is vooral het banderen van TMG, dat eerder een bod van 90 miljoen euro op NRC afgewezen zag worden. TMG zou nu azen op een contract voor het drukken van NRC Handelsblad en NRC.Next.
Begin september dit jaar meldden NRC-eigenaar Egeria en Mediahuis dat zij exclusieve onderhandelingen voeren over een overname. Ingewijden melden aan het FD dat de Belgen bereid zouden zijn om 115 miljoen euro te betalen. De overnamesom komt neer op meer dan acht keer het bedrijfsresultaat (ebitda) van NRC Media in het afgelopen jaar. Ter vergelijking: bij de overname van Media Groep Limburg (MGL) betaalde Concentra vier keer de winst van deze uitgever in 2013.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- TMG
- NRC Media
- Concentra
- Stichting Democratie en Media
- Telegraaf Media Groep
- journalistiek
- HAL
- FD
- investeerder
- Corelio
- kranten
- Mediahuis
- dagbladen
- Blokker
- verkoop
- media
- overname
- Zeeman
- uitgeverij
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing