David Vink (Veronica, SBS) in bestuur publiekstijdschriften

David Vink (Veronica, SBS) in bestuur publiekstijdschriften
  • Media
  • 27 feb 2015 @ 17:47
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaPrintJournalistiekMedia

David Vink treedt toe tot het bestuur van de Groep Publiekstijdschriften (GPT) van het Nederlands Uitgeversverbond. De ledenvergadering van de branchevereniging heeft ingestemd met de benoeming van de directeur van Veronica Uitgeverij en SBS Broadcasting.

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 15 december 2014 werd het nieuwe bestuur van de Groep Publiekstijdschriften (GPT) benoemd. Henk Scheenstra (Sanoma) werd toen benoemd tot bestuurslid en vice-voorzitter. Door de recente aanstelling van Scheenstra als bestuursvoorzitter van Sanoma Media Belgium en het daardoor wegvallen van zijn rol van COO Content Media bij de Nederlandse tak van Sanoma is hij genoodzaakt terug te treden uit het GPT-bestuur.

David Vink, algemeen directeur Veronica Uitgeverij en chief digital officer SBS, zal per 1 maart Scheenstra opvolgen. Hij vertegenwoordigt Sanoma/Veronica in het GPT-bestuur. Vink neemt tevens de functie van vice-voorzitter over van zijn voorganger.

Voorzitter Luc van Os: 'We zijn verheugd over de bereidwilligheid van David om op korte termijn de zetel van Henk over te nemen. Zijn kennis van digitaal uitgeven is een verrijking voor onze vereniging, zeker in het kader van onze nieuwe koers.' 

Het GPT-bestuur bestaat uit vijf personen: Luc van Os (voorzitter, Hearst Magazines Netherlands), David Vink (vice-voorzitter,Veronica/SBS), Eric Blok (penningmeester,G+J Media), Barent Momma (Bindinc.) en Leo Schaap (Veen Media). 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken