Dutch PR Awards krijgen aparte MVO-prijs

Dutch PR Awards krijgen aparte MVO-prijs
  • Media
  • 26 feb 2015 @ 13:12
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsPRMVOCommunicatie

De Dutch PR Awards krijgen er een extra categorie bij: de MVO-Award voor het beste PR-idee voor een maatschappelijk initiatief. Deze prijs wordt beschikbaar gesteld door Stichting Auspiciën, bekend van de Van Speijk-prijs, en moet een innovatief idee met een heldere maatschappelijke relevantie mogelijk maken.

De winnaar in deze categorie ontvangt een cheque ter waarde van € 25.000,- om het idee te realiseren. Vanwege deze extra prijs is de inschrijving verlengd tot 20 april en is de uitreiking van Dutch PR Awards 2015 verschoven van half mei naar 2 juli 2015.

Wim Broekman, voorzitter van initiatiefnemer VPRA: 'Ik ben ontzettend blij dat we deze specifieke prijs kunnen toevoegen aan onze Dutch PR Awards. Een uitdaging voor bureaus om met initiatieven aan tafel te gaan en een idee uit te werken. We zijn ook erg benieuwd hoe de betekenis van de inzet uit de verf komt. Bureaus en zelfstandigen, zowel VPRA-leden als niet leden, kunnen volgens in samenwerking met het initiatief of goede doel hun uitgewerkte idee/case beschrijven en insturen.'

Op de VPRA-site is bij de inschrijving voor de Dutch PR Awards 2015 deze aparte categorie toegevoegd. Voor de inzending van deze categorie gelden lagere deelnamekosten, te weten 200 euro voor iedere deelnemer. Met deze bijdragen worden de kosten, zoals voor de publieksstemming, bekostigd. Uit alle inzendingen wordt een nader te bepalen selectie kanshebbers geselecteerd. De keuze wordt bepaald door een commissie die alle inzendingen beoordeelt.

De geselecteerde ideeën worden via een speciale website gepresenteerd. Het publiek kan online een voorkeursstem uitbrengen. De deelnemers kunnen en mogen hiervoor hun achterban mobiliseren, al is deze stemming niet doorslaggevend. Vertegenwoordigers van het bestuur van de Stichting Auspiciën en de VPRA kiezen en bepalen uiteindelijk een top-5 en de winnaar. Deze uitslag wordt bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de Dutch PR Awards op 2 juli in Amsterdam.

De Dutch PR Awards zijn een initiatief van brancheorganisatie VPRA en het vakblad Communicatie. Bureaus en opdrachtgevers kunnen vanaf vandaag tegen betaling cases inzenden via de website DutchPRawards.nl.  

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken