Sanitisement en CWS lanceren Washroom Media
- Media
- 24 feb 2015 @ 11:21
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - DoelgroepBereikReclameOutdoor
- 24 feb 2015 @ 11:21
- Redactie Media
Sanitisement introduceert in samenwerking met CWS een nieuw mediaconcept: Washroom Media. Door een multimediascherm te integreren in een handdroogautomaat creëert het bedrijf een nieuwe manier van directe communicatie met werknemers en relaties op een plek waar iedereen dagelijks komt: het toilet.
Uit onderzoek blijkt dat toiletgebruikers de sanitaire ruimte een geschikte locatie vinden voor communicatieuitingen. Iedereen maakt dagelijks meer dan vijf keer gebruik van het toilet en verblijft daar in totaal gemiddeld 15 minuten. Ook blijkt de attentiewaarde tijdens een toiletbezoek zeer hoog. Driekwart van de toiletgebruikers ziet of hoort dan de boodschap via het scherm. Het moment dat mensen hun handen wassen en afdrogen is dus een goed moment om een visuele en/of auditieve boodschap over te brengen.
'De uitingen die via Washroom Media worden gedeeld, zijn eenvoudig op afstand aan te passen', zegt Remko Esser van Sanitisement. 'Dit betekent dat een zeer nauwkeurige segmentatie op zowel locatie als tijdstip mogelijk is. Communicatiemiddelen kunnen dus per toiletruimte op maat gemaakt worden. Tevens kan de content zowel vooraf als realtime geplaatst worden, waardoor bedrijven en adverteerders eenvoudig en snel kunnen inspelen op veranderende omstandigheden.'
Washroom Media kan voor verschillende doeleinden worden ingezet, waarbij interne communicatie, veiligheid en advertising de meest voorkomende zullen zijn. Door interne mededelingen via alle handdroogautomaten te communiceren, kunnen medewerkers nooit meer zeggen dat ze iets niet hebben gezien. Ook is het mogelijk om korte demonstratiefilmpjes, instructies, vluchtroutes of bewustwordingscampagnes te delen, ook in geval van nood. Voor adverteerders kan Washroom Media een interessante aanvulling zijn op de bestaande mediamix. Zij worden hiermee in staat gesteld om op een eenvoudige manier heel gericht een boodschap onder de juiste doelgroep te verspreiden.
Sanitisement verwacht dat er begin mei 1500 handdroogautomaten voorzien van een multimediascherm geplaatst zullen zijn bij verschillende bedrijven in Nederland.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- CWS
- scherm
- Washroom Media
- werknemers
- Sanitisement
- wc
- multimediascherm
- relaties
- toilet
- handdroogautomaat
- bereik
- boodschap
- toiletreclame
- reclame
- doelgroep
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing