Ouders van Nu lanceert kwartaalblad Naar School

Ouders van Nu lanceert kwartaalblad Naar School
  • Media
  • 19 mei 2015 @ 10:03
  • 10991 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintJournalistiekOnderzoekDoelgroep

Ouders van Nu lanceert vandaag het nieuwe kwartaalmagazine ‘Naar school’. De Sanoma-titel voerde onderzoek uit onder 579 ouders. Uit dit onderzoek blijkt dat 67% van de ouders de stap naar de basisschool als groot ervaren. De eerste schooldag wordt gezien als het spannendste moment uit het leven van het kind (36%). Ook de ouders zelfs blijken dit spannend te vinden, ook omdat ze niet altijd weten waar ze bij hun keuze op moeten letten.

Uit het onderzoek blijkt dat ouders veel stress ervaren bij het kiezen van de juiste basisschool (46%). Daarbij weet 22% niet waar ze op moeten letten bij het maken van deze keuze. De meeste ouders kiezen een school in de buurt (20%). Als het kind eenmaal op de basisschool zit zijn ouders over het algemeen tevreden: gemiddeld geven ouders hun school een 7,4. Ook zijn de meeste ouders tevreden over het huidige onderwijssysteem en de hoeveelheid feedback die ze krijgen over hoe het gaat met hun kind.

Het onderzoek laat zien dat ouders het goed vinden dat zorgintensieve leerlingen worden opgevangen in de klas. Als verbeterpunt zien ouders dat het ouderwijssysteem wat beter aan zou mogen sluiten bij twee werkende ouders. Daarbij ervaren ouders het als positief als het vak computervaardigheden wordt toegevoegd aan het standaard lespakket en dat het vak Engels eerder aan het lespakket mag worden toegevoegd.

Het nieuwe kwartaalblad ‘Naar school’, vanaf 19 mei in de winkels, richt zich op ouders die alles willen weten over de stap naar en tijd op de basisschool. Hoofdredacteur Hilde Tholen: 'Voor ouders begint het grote loslaten als hun kind naar de basisschool gaat en daar is sinds het moment dat de ouders zelf de basisschool verlieten is daar een hoop veranderd. Krijt en wissers behoren tot het verleden, de Citotoets heet voortaan eindtoets en gymmen lijkt tegenwoordig meer op fitness. Ouders vinden het fijn om te weten wat ze te wachten staat en dat lezen ze in dit nieuwe kwartaalblad.' 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events

Tijdelijke maatregel i.v.m. het coronavirus | Je kunt tot 1 week voor een betaald BBP Media event je inschrijving nog annuleren. Mocht het event geannuleerd worden door organisator BBP Media, dan wordt het inschrijfgeld teruggestort.


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken