Scala bouwt special Knutselfun uit tot magazine

Scala bouwt special Knutselfun uit tot magazine
  • Media
  • 26 aug 2015 @ 11:10
  • 11648 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • DoelgroepPrintMedia

Uitgeverij Scala bouwt de juli-special 'Knutselfun Zomerse Zelfmaaksels', speciaal gericht op kinderen, uit tot een tweemaandelijks tijdschrift. Daarmee geeft de uitgever gehoor aan de vele positieve reacties op de zomerspecial.

Het nieuwe blad heeft als doel om naast knutselplezier te bieden ook de creativiteit bij kinderen te stimuleren. Daarbij is het de bedoeling dat ze ‘afgedankte’ spullen in en om hen heen recyclen. Door de vele enthousiaste reacties heeft uitgeverij Scala besloten om het magazine voort te zetten om zo tegemoet te komen aan de vraag van creatieve ouders en kinderen.

In het tijdschrift Knutselfun krijgen kinderen allerlei leuke tips en ideeën om met de dingen om hen heen creatief aan de slag te gaan. Denk aan wc-rollen, stenen, pollepels, etc. Met dit magazine kunnen de kleintjes thuis aan de slag, maar ook op school, club en feestjes. De kinderen hebben hier geen computer of iPad bij nodig en gaan met de handen, stap-voor-stap foto’s en duidelijke uitleg aan de gang, wat de creativiteit op jonge leeftijd bevorderd. Het tijdschrift komt zes keer per jaar uit: vier reguliere uitgaven en twee specials.

Om het tijdschrift zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de wens van de doelgroep, gaat er deze week een onderzoek van start, waarbij Scala de mening vraagt over de lay-out en inhoud van het blad. De resultaten ervan zijn al te zien in de volgende uitgave, die begin oktober verschijnt.

Knutselfun is een uitgave van Scala BV in Amersfoort. Scala is een innovatieve uitgeverij van special interestbladen, zoals de creatieve hobbybladen HobbyHandig, Cards & Scrap, Creatief met Kaarten, MjamTaart, Quilt & Zo en Poppenhuizen & Miniaturen. Andere titels betreffen Railhobby en Luister. Alle merken zijn marktleider binnen hun segment en verschijnen crossmediaal. Daarnaast geeft Scala diverse specials uit, zoals Dé Kerstkaartenspecial, Dé Knipvellenspecial, Aan de Haak, Kadoosjes, Railhobby Projecten en P&M Projecten. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken