Weekblad Elsevier moet naam veranderen

Weekblad Elsevier moet naam veranderen
  • Media
  • 4 dec 2015 @ 16:40
  • 27093 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintMerkenJournalistiekZakelijk

Weekblad Elsevier moet zijn naam veranderen. Dit voornemen heeft de eigenaar van het tijdschrift, RELX Group (voorheen Reed Elsevier), donderdag aan het personeel meegedeeld. Bovendien zoekt de eigenaar een andere uitgever om het blad te gaan exploiteren.

RELX wil de naam Elsevier exclusief reserveren voor zijn wetenschappelijke uitgeefactiviteiten. De naamsverandering betreft ook de website van het weekblad, de specials, maandblad Elsevier Juist en de events.

Andere uitgever gezocht

Ook onderzoekt RELX Group de mogelijkheid om het weekblad en zijn nevenuitgaven voortaan samen met een andere uitgever te exploiteren. Er zijn geen namen genoemd van mogelijke partners. In dat voorgenomen samenwerkingsverband zal RELX een minderheidsbelang nemen, bijvoorbeeld tot de naamswijziging is gerealiseerd.

Dat RELX het opinieblad wil afstoten, hangt samen met de veranderde strategie van het bedrijf, dat zich steeds meer richt op dataverwerking. Hoewel het weekblad financieel gezond en winstgevend is, past het als consumentenblad niet langer bij het concern. 

Reed Elsevier werd begin 2015 omgedoopt tot RELX Group. In het verleden was ook MarketingTribune een uitgave van Reed Elsevier. 

Lees meer over de veranderingen bij RELX op Elsevier.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken