NEP Group schrapt bedrijfsnaam DutchView Infostrada
- 5 jan 2016 @ 09:55
- Redactie Media
Twee stukjes Nederlandse mediahistorie bestaan niet meer: de merknamen DutchView en Infostrada. De nieuwe Amerikaanse eigenaar NEP Group Inc. heeft de naam van het samengevoegde dochterbedrijf DutchView Infostrada namelijk per 1 januari veranderd in NEP. De nieuwe bedrijfsnaam moet 'alle internationale expertise, activiteiten en resources vertegenwoordigen van zowel de DutchView Infostrada-bedrijven als haar Amerikaanse moedermaatschappij', aldus het concern.
De Amerikaanse NEP Group Inc. is wereldmarktleider op het gebied van facilitaire en technische dienstverlening in de tv- en event-industrie met een sterke focus op remote-productie, studioproductie, host-broadcasting, postproductie en video-display. Het hoofdkantoor van NEP is gevestigd in Pittsburgh (VS) en heeft diverse kantoren in Europa, Dubai en Australië.
Sterkere positie voor DutchView Infostrada?
Eind augustus 2015 voltooide NEP de overname van Consolidated Media Industries (CMI), waarvan DutchView en Infostrada onderdeel uitmaakten. Dit voegde een breed scala aan workflow- en broadcast IT-oplossingen toe aan het portfolio van het moederbedrijf. De naamsverandering leidt volgens NEP voor DutchView Infostrada tot een wereldwijd sterkere positie en bedrijfsbreed tot een heldere, eenduidige positionering.
Vanwege de nieuwe internationale marktpositionering, worden de NEP-activiteiten bovendien in drie business units opgesplitst: Broadcast Services, Creative Technology en Live Events. Deze strategie moet er onder meer voor zorgen dat (potentiële) opdrachtgevers binnen de verschillende internationale markten nog beter kunnen worden bediend.
Andere merknamen verdwijnen níet
De naamsverandering geldt niet voor alle voormalige CMI-bedrijven; Team ENG en Avi-Drome behouden hun eigen naam en bijbehorende identiteit en blijven onderdeel van het wereldwijde netwerk van NEP bedrijven.
Michiel van Duijvendijk, CEO van NEP Nederland: 'De naamswijziging past zeker binnen onze ambities en visie. We zetten een koers uit waarbinnen we nog meer focussen op het verstevigen en internationaal verder uitbreiden van technische en facilitaire activiteiten op het gebied van innovatieve en efficiënte video workflows- en distributieoplossingen. We blijven eigenlijk doen wat we gewend zijn, maar dan onder een andere naam. Ook de Amerikanen zijn van mening dat de hele NEP Group, ook zusterbedrijven in andere landen, kan profiteren van onze expertise. We lopen behoorlijk voorop – en blijven investeren in onder meer R&D en innovatieve oplossingen.'
Er wordt al langer geleurd met de ooit zo befaamde bedrijfsnamen van Infostrada en met name DutchView. Medio 2014 werden beide namen gekoppeld aan elkaar. Dat besluit viel toen samen met de samenvoeging van directie, sales en IT-support.
Overigens is het merk Infostrada niet compleet verdwenen. Infostrada Sports is een apart bedrijf, overigens in 2014 al losgeweekt van Infostrada Productions, dat in juni 2015 op zijn beurt werd opgeslokt door Southfields.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing