Eurosport verlengt superbikes-contract met Dorna
- 9 feb 2016 @ 09:32
- Redactie Media
Eurosport en Dorna hebben hun langlopende rechtendeal voor de Superbikes tot en met 2019 verlengd. De bekendmaking van de deal, die ingaat in 2017, komt nog geen drie weken voor aanvang van het nieuwe seizoen, dat start op vrijdag 26 februari met de WSBK-ronde op Philip Island in Australië.
Op basis van de overeenkomst zal het WK Superbike net als de afgelopen seizoenen weer live en uitgebreid te zien zijn bij Eurosport, in heel Europa. De afspraken hebben tevens betrekking op de uitzendrechten van het World Supersport kampioenschap (World SSP) en de FIM Cup Superstock 1000.
Het wereldkampioenschap Superbike zal ook te zien zijn op de Eurosport Player, Eurosport’s premium online platform waarop sportfans via elk device kunnen kijken naar de uitzendingen op Eurosport 1 en Eurosport 2 én naar additionele content; zoals bij de MotoGP, met on-board en helikopter feeds en live bike tracking en – timing feeds.
Peter Hutton, CEO van Eurosport: 'Dorna WorldSBK is al bijna 20 jaar een fantastische partner van Eurosport. We zijn dan ook blij de goede relatie in elk geval tot en met 2019 voort te kunnen zetten. Deze verlenging garandeert een divers en uitgebreid motorsport-aanbod voor de komende 4 jaar. Dat is goed nieuws voor de liefhebber.'
Manel Arroyo, managing director van Dorna Sports: 'Geweldig dat we onze samenwerking met Eurosport hebben kunnen verlengen. Eurosport’s uitgebreide coverage zorgt voor een enorm bereik van de WorldSBK. Dat betekent een grotere populariteit, en dus ook meer groei, van deze spectaculaire klasse.'
De eerste ronde van het Motul FIM Superbike wereldkampioenschap vindt plaats op Philip Island in Australië en wordt live uitgezonden op 27 en 28 februari op Eurosport 1.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing