Hoofdredacteur Christiaan Ruesink van AD naar VI

Hoofdredacteur Christiaan Ruesink van AD naar VI
  • Media
  • 24 feb 2016 @ 13:31
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • JournalistiekVoetbalPersonaliaMediaPrint

Hoofdredacteur Christiaan Ruesink vertrekt bij het AD om per 1 mei hoofdredacteur te worden bij Voetbal International. Ruesink was zes jaar hoofdredacteur van het AD, waar hij eerder verantwoordelijk was voor de komst van AD Sportwereld. Bij Voetbal International wordt Ruesink verantwoordelijk voor alle print en online media.

'Na bijna zes jaar hoofdredacteur AD sluit ik een prachtige periode af om een nieuwe stap te maken. Dit is een goed moment', zegt Ruesink (46) in zijn eigen krant, waar hij in 1997 begon als sportverslaggever. 'Voetbal International is een ijzersterk merk. De belangstelling voor voetbal is nog nooit zo groot geweest: de stadions zitten vol, tv-kanalen strijden om de beeldrechten en vrijwel alle grote bedrijven willen zich associëren met voetbal.'

Erik van Gruijthuijsen, directeur journalistiek van de Persgroep: 'Christiaan volgt zijn hart en dat maakt zijn overstap een juiste keuze. Het wordt nog een opgave om de energie en het optimisme waarmee hij de redactie leidde vast te houden.' De Persgroep gaat per direct op zoek naar een nieuwe AD-hoofdredacteur.

Een toptransfer, aldus Robert van den Ham, uitgever van Voetbal International. 'Een op en top mediaman en sportliefhebber met veel kennis en ervaring, ook kijkend naar zijn eerdere functies als sportjournalist bij onder meer het ANP en AD.' Ruesink wordt naast hoofdredacteur ook creative director van zustertitel Sport International.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken