Rob van Vuure mediawatcher bij MarketingTribune
- Media
- 9 feb 2016 @ 10:31
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaJournalistiekPrintDigitaalTrends
- 9 feb 2016 @ 10:31
- Redactie Media
De als ‘bladendokter’ bekend geworden hoofdredacteur en bladenmaker Rob van Vuure is vanaf deze maand 'mediawatcher' in MarketingTribune. Het vakblad heeft hem gevraagd in de nieuwe rubriek Mediawatch opvallende trends en ontwikkelingen in de wereld van on- en offline media te spotten en duiden.
Van Vuure is nog dagelijks bezig met bladen en websites. Hij is actief als columnist bij de Volkskrant, is creative director en interne coach bij ZB Communicatie & Media in Ede en geeft regelmatig workshops voor teams van opdrachtgevers van dit bureau.
Van Vuure is een icoon in de wereld van communicatie en media. Hij is bekend geworden als hoofdredacteur van vele tijdschriften, waaronder Libelle, Margriet, Playboy, Yes, Panorama en Viva. Omdat hij veel kwakkelende tijdschriften met stijgende oplages weer vlot wist te trekken, kreeg hij van zijn collega’s de geuzennaam ‘bladendokter.’
Van Vuure is auteur van twaalf boeken over communiceren en bladen maken met als standaardwerk HetLingeriedenken (nog steeds een must, als e-book verkrijgbaar). Hij ontving twee keer de LOF-prijs voor Tijdschriftjournalistiek en een Mercur d'Or.
Hoofdredacteur Sjaak Hoogkamer van MarketingTribune, die bij Sanoma samenwerkte met van Vuure, is vereerd en blij met zijn komst: ‘Rob is een man met een scherp oog voor media: nieuw en oud, papier en online. Hij geeft nuchtere analyses in een wereld van praatjesmakers en opgewonden standjes. Zijn columns zijn altijd goed geschreven, soms geestig, altijd to the point en met een scherp oog voor opgeblazen ego's. Goed communiceren lijkt zo makkelijk, als je Van Vuure leest, maar al te vaak hoor je jezelf zeggen: dat ik dat niet gezien heb.’
MarketingTribune is hét vakblad over merken en mensen en verschijnt 22 keer per jaar. Dagelijks stuurt MarketingTribune een nieuwsbrief met relevante informatie voor elke marcom-professional.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Alles wat je moet weten over de DeepSeek
- Onderzoek: aantal gebruikte social platformen daalt, gebruik...
- Koopman is BM's Mediapersoon van het Jaar
- 70% van de Nederlanders ervaart contactarmoede
- ALLsportsradio dagelijks live vanaf ABN Amro Open
- Nieuwe genomineerden Ster Gouden Loeki voor goede doelen bekend
Laatste Nieuws
- [marketeer 216] Annette Reijersen... 07-02-2025
- Mercurs jubileumfilm genomineerd... 05-02-2025
- Eisma Media Groep neemt PRINTmatters... 03-02-2025
- Mediahuis NRC en Mindshare... 03-02-2025
- ALLsportsradio dagelijks live vanaf... 30-01-2025
- Koopman is BM's Mediapersoon van het... 30-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day