Wayne Parker Kent en FremantleMedia lanceren Bedrock

Wayne Parker Kent en FremantleMedia lanceren Bedrock
  • Media
  • 3 feb 2016 @ 12:20
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • InspiratieContentMediaOnline

Bedrock is een nieuw digitaal health-magazine van online uitgever Wayne Parker Kent en producent FremantleMedia Netherlands. Het magazine wordt geleid door hoofdredacteur Nina Pierson. Samen ontwikkelden zij een medium waarin experts, wetenschappers en ervaringsdeskundigen vragen onderzoeken die betrekking hebben op een gezond en bewust leven.

Slaven Mandic, CEO van Wayne Parker Kent: 'Bedrock is onze nieuwste aanvulling op een reeks van reeds succesvolle online magazines. Door hierin de samenwerking met FremantleMedia Netherlands te zoeken, zijn we in staat zowel in creatief als productioneel opzicht grote stappen te zetten.'

Arthur Clement, directeur Digital van FremantleMedia Netherlands: 'Binnen ons bedrijf is het ontwikkelen van nieuwe merken voor televisie al jaren een grote kracht. Kijk naar successen als Boer Zoekt Vrouw, Holland’s Got Talent en RTL Late Night. Die kennis en ervaring met het bouwen van brands passen wij binnen ons digitale bedrijf ook toe bij de creatie en productie voor diverse digitale domeinen. De samenwerking met Wayne Parker Kent in het nieuwe online health magazine Bedrock is dan ook helemaal in lijn met onze digitale strategie. Op deze wijze combineren we de creatieve en productionele ervaring van FremantleMedia Netherlands met het bereik, de creativiteit en het track record van Wayne Parker Kent. Door onze krachten te bundelen verdubbelen we de potentie van dit initiatief.'

Volgens hoofdredacteur Nina Pierson mikt Bedrock op een volledige benadering van het begrip health: 'Met onze stressvolle multitask-levens is aandacht voor meditatie en spiritualiteit net zo belangrijk als voeding en sport. Met de groeiende behoefte aan zingeving in onze samenleving kunnen ook duurzame en maatschappelijke onderwerpen niet achterblijven.'

In Bedrock komt onder meer filosoof en mindfulness-trainer Viktoria Susovits aan het woord, die uitlegt hoe je met stress op de werkvloer om kunt gaan, vertelt geurspecialist Frances Schoemacker hoe het detoxen met geur bevorderlijk is voor je gezondheid en lees je in haar column hoe Cato van Ee rust vindt in haar hectische leven als topmodel. Promovendi in de evolutionaire geneeskunde Remko Kuipers neemt de gezondheid van artsen onder de loep en laat Bedrock met de webserie Hokjes Denken, gemaakt in samenwerking met Sol Wortelboer verschillende mensen uit de samenleving aan het woord over veel besproken onderwerpen als de fast fashion industrie en yoga.

Wayne Parker Kent is uitgever van online titels als NSMBL, Culy, Manners en Famme. Onder Fremantle Media Netherlands vallen de tv-producenten Blue Circle en No Pictures Please en het dramaproductie bedrijf FourOne.Media. Daarnaast heeft Fremantle Media een sterk groeiende digitale content-afdeling. Nina Pierson is mede-eigenaar en oprichter van de biologische succesvolle saladebarketen SLA.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken