Persgroep scoort vijf Lampen bij ADCN Awards
- Media
- 13 apr 2016 @ 12:20
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- NieuwsmediaCampagnesBekroningenAward
- 13 apr 2016 @ 12:20
- Redactie MarketingTribune
Het meest succesvolle mediabedrijf bij de ADCN Awards was dit jaar De Persgroep. De krantenuitgever won in totaal vijf Lampen, waarvan vier voor de Volkskrant en eentje voor AD. Daarbij blonk er eenmaal goud, voor de Volkskrant-campagne ‘Lees je koppen of lees je de krant?’.
De Persgroep toonde zich enorm vereerd met de prima score bij de Lampen-uitreiking dinsdagavond in Paradiso, zo blijkt onder meer uit een Facebook-post van manager marketing advertising Willem-Albert Bol: 'ADCN Lampengala: heel trots op heel divers werk van topmensen en topbureaus de Persgroep... Vijf keer een Lamp! 4x Volkskrant en 1x AD. Fraai, heel fraai.'
De belangrijkste prijs was uiteraard de gouden Lamp voor de tongue-in-cheek Volkskrant-campagne ‘Lees je koppen of lees je de krant?’. Dit goud viel in de categorie Copywriting. Het bureau achter deze campagne is DDB & Tribal Amsterdam, met het creatief team bestaande uit Dylan de Backer, Joris Kuijpers, Pol Hoenderboom en Bart Mol.
De ADCN Awards gelden als prestigieuze prijzen voor de beste creatieve communicatie- en reclamecampagnes. In totaal waren campagnes van De Persgroep acht keer genomineerd:
- Interactive Punch Bag / Creative Press Challenge I i.s.m. Thijs Biersteker en MediaMonks I categorie: Branding & Brand Environments
- AD Schoolpaper I i.s.m. J. Walter Thompson Amsterdam I categorie: Digital & Social Campaigns
- AD Schoolpaper I i.s.m. J. Walter Thompson I categorie: Digital Products & Services
- Volkskrant: Lees je koppen of de krant? I i.s.m. DDB & Tribal Amsterdam I categorie: Film
- Volkskrant: Lees je koppen of de krant? I i.s.m. DDB & Tribal I categorie: Copywriting
- Volkskrant Magazine I categorie: Art Direction
- Volkskrant Magazine I categorie: Graphic Design
- Regufee Republic I de Volkskrant i.s.m. Submarine Channel I categorie: Digital Products & Services
Bekijk alle hoofdprijzen van deze ADCN-nacht op MarketingTribune.nl.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mediahuis: lancering Mediahuis Raakt10-12-2024
- Artsen zonder Grenzen:... 06-12-2024
- Samen kijken versterkt impact van... 27-11-2024
- Onderzoek: jongere generatie kiest... 26-11-2024
- Publieke omroep brengt alle... 21-11-2024
- Advertentieverkoop FilmBox vanaf... 20-11-2024