Sanoma verkoopt Beau Monde en Marie Claire aan Pijper
- Media
- 14 apr 2016 @ 10:32
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ContentTijdschriftuitgeversPrint
- 14 apr 2016 @ 10:32
- Jeroen Mirck
Het duurde even, maar opnieuw verkoopt Sanoma drie titels. Pijper Media heeft een akkoord bereikt over de overname van Marie Claire, Beau Monde en Happy in Shape. De verkoop is onder voorbehoud van een positief advies van de vakbonden, OR en licentiegever. De in Groningen gevestigde uitgever vestigt de titel in haar dependance in Amsterdam bij de oud-Sanoma titels Grazia, Golfers Magazine, Nieuwe Revu, Panorama en Playboy.
'Met deze overname worden de glossy titels Grazia, Marie-Claire, Beau Monde en Happy in Shape herenigd', zegt Anton Pijper, CEO van Pijper Media. 'Met deze drie merken zijn we ervan overtuigd dat ons portfolio en onze positie op de glossy-markt nog sterker wordt. Met een krachtig bereik (print en online) en scherpe focus hebben we met dit cluster een sterke positie gerealiseerd. We gaan vol enthousiasme aan de slag om deze merken ook in het nieuwe mediatijdperk te verankeren.'
Louise van Nispen, Domain Director Women bij Sanoma, spreekt over een 'positief sentiment' bij de verkoop. 'We werken al lang met Pijper Media samen en hebben in hen een betrouwbare partner gevonden. De goede ervaring met Grazia bevestigt het beeld dat nichetitels zeer kansrijk zijn en nog altijd door het publiek worden omarmd.'
Familiebedrijf Pijper Media heeft als uitgeverij en full-service rotatiedrukkerij zijn portfolio de laatste tijd flink uitgebreid. Eerder kocht het al vijf titels van Sanoma. Andere eigen titels zijn onder meer Lonely Planet Traveller, Nautique, Lekker500, Surf Magazine en de nieuwe VI-concurrent Voetbal Inside. De uitgeverij werkt met compacte redacties, gevestigd in Groningen en Amsterdam.
Sanoma startte al begin 2014 met de reorganisatie van deze drie titels om ze 'verkoopklaar' te maken. Die verkoop liet uiteindelijk toch nog ruim twee jaar op zich wachten. Na de benodigde goedkeuring gaan de titels per 1 juni 2016 over naar Pijper Media.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Marie Claire
- overname
- tijdschriften
- glossy
- Pijper Media
- Amsterdam
- magazines
- Happy in Shape
- uitgeverij
- Beau Monde
- Sanoma
- lifestyle
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing