Restyling Limburgse kranten, lancering weekendmagazine

Restyling Limburgse kranten, lancering weekendmagazine
  • Media
  • 13 mei 2016 @ 14:06
  • 18605 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • DagbladuitgeversDagbladen

Dagblad De Limburger en Limburgs Dagblad ondergaan een metamorfose. De twee Limburgse kranten verschijnen vanaf 17 mei in een volledige nieuwe vormgeving. Vier dagen later komt bovendien L-magazine uit, een gratis weekendmagazine voor de ruim 139.000 abonnees van beide dagbladen.

Met de restyling van de twee dagbladen worden ook de logo’s van Dagblad De Limburger en Limburgs Dagblad vernieuwd, waarbij tevens de naam Dagblad De Limburger verandert in De Limburger. Met deze ingrijpende productvernieuwingen wil uitgever Media Groep Limburg (MGL), onderdeel van Concentra Media Nederland, haar leidende positie op de Limburgse mediamarkt verder uitbouwen en wil ze haar ambitie onderstrepen om verder uit te groeien tot een allround nieuwsmerk (De Limburger) met sterke marktposities online, mobile en op social media.

MGL-directeur Marc Vangeel: 'We zijn de grootste regionale krant van Nederland en de regionale krant met het grootste provinciale marktaandeel, maar dat is geen reden om achterover te leunen. Integendeel, ons vizier is gericht op groei. Groei door innovatieve digitale diensten en producten onder de vlag van kwaliteitsmerk De Limburger. Met onze nieuwe, moderne krant en de lancering van een jong weekendmagazine vol entertainment is hiervoor een belangrijke basis gelegd.'

De nieuwe hoofdredacteur van De Limburger, Roy op het Veld: 'De introductie van deze prachtige nieuwe krant is het startpunt van een hele serie vernieuwingen die we komende maanden en jaren gaan doorvoeren. De Limburger zal zich inhoudelijk steeds beter gaan onderscheiden met regionale nieuwsverhalen die geen enkele Limburger mag missen. Daarnaast zal De Limburger zich digitaal veel nadrukkelijker gaan roeren zodat we voor jong en oud toegankelijk zijn.'

Op het Veld (45) is per 1 mei aan het werk bij De Limburger. Voordien was hij adjunct-hoofdredacteur van Het Financieele Dagblad.

www.mgl.nl
www.limburger.nl

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken