Sanoma's Scoupy verkoopt 100.000 producten in twee dagen

Sanoma's Scoupy verkoopt 100.000 producten in twee dagen
  • Media
  • 9 aug 2016 @ 11:53
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActiesApps

Hoe activeer je midden in de zomervakantie consumenten om meer dan 100.000 producten in de supermarkt te kopen, binnen 48 uur? Het Nederlandse activatieplatform Scoupy heeft met zijn nieuwste cashback-campagne in supermarkten als Albert Heijn, Jumbo en Plus deze prestatie geleverd voor zeven A-merken. Gevolg: bij een aantal supermarkten raakten enkele producten uit voorraad. Het is de eerste grote campagne nadat Scoupy en Kortingisleuk.nl samen verder zijn gegaan onder de vlag van Sanoma.

Op de eerste dag van de nieuwe Scoupy-campagne werden meer dan 55.000 aankopen geclaimd. Dat aantal liep verder op naar ruim 100.000 op dag twee, met na vijf dagen ruim 150.000 geclaimde productaankopen. Dat Scoupy zulke hoge aantallen activaties weet te bereiken, heeft alles te maken met het online bereik dat het bedrijf heeft opgebouwd in de afgelopen vijf jaar. De Scoupy-apps voor Android en iOS tellen 1,2 miljoen downloads, Scoupy heeft 650.000 e-mail-opt-in’s en 1,7 miljoen unieke accounts op web en mobiel. Ook zijn radio- en tv-commercials ingezet om de campagne aan te jagen.

Online to offline marketing als laatste trend

Scoupy haakt in op de laatste trend in retail en FMCG: online 2 offline-marketing (O2O). Daarbij worden online middelen ingezet om consumenten naar de winkelvloer te trekken. Scoupy realiseert penetratie en trial voor A-merken door het aanbieden van gratis (of met stevige korting op) producten via cashback- en winacties. Activatie van de consument vindt plaats vanuit eigen online kanalen, alsmede via traditionele printmedia. De consument krijgt  binnen 48 uur zijn geld terug door een foto van de kassabon te maken in de Scoupy-app.

Overzicht producten qua populariteit:

1.       Pepsi Max
2.       Arla Naturals
3.       Maggi Mals en Kruidig
4.       Del Monte Gold
5.       Capri Sun Fruity Water
6.       Maaslander Kruid & Pit
7.       Lassie Zilvervlies Rijst & Linzen

www.scoupy.com/nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken