Sanoma's Scoupy verkoopt 100.000 producten in twee dagen
- Media
- 9 aug 2016 @ 11:53
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ActiesApps
- 9 aug 2016 @ 11:53
- Redactie Media
Hoe activeer je midden in de zomervakantie consumenten om meer dan 100.000 producten in de supermarkt te kopen, binnen 48 uur? Het Nederlandse activatieplatform Scoupy heeft met zijn nieuwste cashback-campagne in supermarkten als Albert Heijn, Jumbo en Plus deze prestatie geleverd voor zeven A-merken. Gevolg: bij een aantal supermarkten raakten enkele producten uit voorraad. Het is de eerste grote campagne nadat Scoupy en Kortingisleuk.nl samen verder zijn gegaan onder de vlag van Sanoma.
Op de eerste dag van de nieuwe Scoupy-campagne werden meer dan 55.000 aankopen geclaimd. Dat aantal liep verder op naar ruim 100.000 op dag twee, met na vijf dagen ruim 150.000 geclaimde productaankopen. Dat Scoupy zulke hoge aantallen activaties weet te bereiken, heeft alles te maken met het online bereik dat het bedrijf heeft opgebouwd in de afgelopen vijf jaar. De Scoupy-apps voor Android en iOS tellen 1,2 miljoen downloads, Scoupy heeft 650.000 e-mail-opt-in’s en 1,7 miljoen unieke accounts op web en mobiel. Ook zijn radio- en tv-commercials ingezet om de campagne aan te jagen.
Online to offline marketing als laatste trend
Scoupy haakt in op de laatste trend in retail en FMCG: online 2 offline-marketing (O2O). Daarbij worden online middelen ingezet om consumenten naar de winkelvloer te trekken. Scoupy realiseert penetratie en trial voor A-merken door het aanbieden van gratis (of met stevige korting op) producten via cashback- en winacties. Activatie van de consument vindt plaats vanuit eigen online kanalen, alsmede via traditionele printmedia. De consument krijgt binnen 48 uur zijn geld terug door een foto van de kassabon te maken in de Scoupy-app.
Overzicht producten qua populariteit:
1. Pepsi Max
2. Arla Naturals
3. Maggi Mals en Kruidig
4. Del Monte Gold
5. Capri Sun Fruity Water
6. Maaslander Kruid & Pit
7. Lassie Zilvervlies Rijst & Linzen
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing