Verdwenen Merken (9): Jeroen Kijk in de Vegte (Radio 2) over Club Veronica

Verdwenen Merken (9): Jeroen Kijk in de Vegte (Radio 2) over Club Veronica
  • Media
  • 23 sep 2016 @ 12:38
  • 15548 x gelezen
  • Link
  • Richard Otto
    Richard Otto

    Founder
    Tens Media
  • Merken

In de serie Verdwenen Merken voelen Richard Otto en Robbert van Loon reclame- en mediamensen aan de tand over hun favoriete verdwenen merk. In deze aflevering: Jeroen Kijk in de Vegte, radio-dj bij NPO Radio 2, over Club Veronica.

Kijk in de Vegte: 'Dat is zeker Club Veronica! Bij deze jongeren omroep begon in 1992 mijn Hilversumse loopbaan en tot op de dag van vandaag heb ik daar heel veel vrienden aan overgehouden. Club Veronica heeft mijn leven de meest dramatische wending gegeven die je je maar kunt voorstellen. Uiteraard in positieve zin!'

Over Club Veronica

'Wie is er niet groot mee geworden?' is eigenlijk de slogan van een bekende levensmiddelenfabrikant. Toch zou het ook niet misstaan bij Club Veronica. Want in nog geen twaalf jaar als afdeling binnen de publieke omroep Veronica, heeft deze bijzondere club toch aardig wat herinneringen opgeleverd. 

De Club begon ooit als initiatief om jongeren de kans te geven hun talenten op het gebied van radio, televisie en printmedia te ontwikkelen. Bekende namen als Daphne Deckers, Danny Rook, Jeroen Kijk in de Vegte, Anita Witzier en Peter van der Vorst grepen die kans en danken hun huidige bekendheid (deels) aan Club Veronica. Samen lanceerden zij onder andere Club Veronica Magazine en Club Veronica Clips. De Club komt ten einde als Veronica in 1995 het publieke bestel verruilt voor een commercieel avontuur.

Het boek 'Verdwenen Merken' kost € 29.95 en is hier te bestellen.

Lees ook:

Ruud de Langen over Wastora
Willem-Albert Bol over Libertel 
Wim Ubachs over Choq
Jan Dijkgraaf over Freeler
Gonny van der Zwaag over Greenpoint

Jean-Paul Schaddé van Dooren over Caraco
Taco Rijssemus over Buckler
Patrick Petersen over Video 2000



Richard Otto

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken