Citi Journalistic Excellence Award nomineert Panama Papers

Citi Journalistic Excellence Award nomineert Panama Papers
  • Media
  • 28 mrt 2017 @ 11:05
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaNieuwsmediaJournalistiekAwards

De vakjury van de Citi Journalistic Excellence award heeft drie financieel-economische artikelen uit De Groene Amsterdammer, Het Financieele Dagblad en Trouw genomineerd voor de editie 2017. De drie producties zijn uitgekozen op basis van schrijfvaardigheid, sociale relevantie, impact en het gebruik van onderzoek en reporting.

De jury bestaande uit voorzitter Jan Schinkelshoek, voormalig hoofdredacteur Haagsche Courant en Tweede Kamerlid; Carla Smits-Nusteling, oud CFO KPN en Non Executive Director van ASML, Tele2 en Nokia; en het nieuwe jurylid Angelien Kemna, Raad van Bestuur en Chief Finance & Risk Officer van APG Groep N.V heeft de volgende artikelen genomineerd (alfabetische volgorde medium):

  • FD: Hoe de top van ABN AMRO de regie verloor (Ivo Bökkerink en Pieter Couwenbergh)
  • Investico, gepubliceerd in De Groene Amsterdammer: Hoe woekerpolissen gingen woekeren (Bram Logger en Parcival Weijnen) 
  • Trouw: Panama Papers, door Karlijn Kuijpers & Jan Kleinnijenhuis (Trouw) in samenwerking met Siem Eikelenboom & Gaby de Groot (FD)

De Citi-journalistenprijs geeft erkenning aan journalisten die door voortreffelijke verslaggeving bijdragen aan een betere financiële kennis. De Benelux-winnaar van de Citi Journalistic Excellence Award gaat naar het 8-daags economisch en financieel seminar in New York City, dat wordt georganiseerd door de Columbia Graduate School of Journalism. 

Samen met vakgenoten uit andere landen krijgt de winnaar de mogelijkheid om met academici, mediaspecialisten, beleidsverantwoordelijken en overheidsfunctionarissen van gedachten te wisselen over de nieuwste ontwikkelingen binnen de globale economie en de financiële wereld.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken