DUIC financiert crowdfunding-acties met reclamegeld

DUIC financiert crowdfunding-acties met reclamegeld
  • Media
  • 5 apr 2017 @ 10:31
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaOnline advertisingCrowdfundingNieuwsmedia

Het Utrechtse nieuwsplatform DUIC is een pilot gestart waarbij lokale ondernemers via de site crowdfunding-campagnes kunnen opstarten. Het geld dat deze Utrechtse ondernemers aan advertentieruimte besteden, wordt teruggestort naar de crowdfunding-campagne. Het is in feite een lening, want als de campagne slaagt, ontvangt DUIC de investering weer terug.

DUIC spreekt van een 'exclusieve deal', waarbij ontvangen advertentiegelden als lening weer worden geïnvesteerd in het betreffende initiatief. 'Het geld dat deze Utrechtse ondernemers bij ons aan advertentieruimte besteden, storten wij direct door ten behoeve van hun eigen crowdfunding campagne', zegt Joris Daalhuisen, uitgever van De Utrechtse Internet Courant (DUIC). 'Zij krijgen daardoor de kans om hun ideeën en campagne onder de aandacht te brengen van de ruim 60.000 lezers die ons ons nieuwsplatform dagelijks trekt.' 

Daalhuisen: 'Wij zijn zelf ook ondernemers, dus begrijpen als geen ander dat deze initiatiefnemers hun ideeën willen verkondigen aan een zo groot mogelijk publiek, om daarmee enthousiasme en ondersteuning te genereren. Al sinds de oprichting van DUIC in 2011 vormen ondernemersverhalen een van de pijlers onder DUIC.'

Extra publiciteit voor crowdfunding

De publiciteit in DUIC gaf eerder al verschillende Utrechtse crowdfunding-campagnes een boost. Zo voltooiden onder meer Crushi, Het Utrechts Archief en -recentelijk- Camping Ganspoort crowdfunding campagnes op een succesvolle manier.

Tijdens de pilot van drie maanden stelt DUIC ondernemers in de gelegenheid mediaruimte in te kopen voor hun crowdfunding campagne, zonder dat dit van invloed is op hun besteedbaar budget. DUIC stelt het bestede budget beschikbaar voor de betreffende campagne in de vorm van een lening. Een standaard advertorial voor een crowdfunding campagne op de online DUIC-nieuwswebsite kost 400 euro.

Sinds 2011 brengt De Utrechtse Internet Courant lokaal nieuws over de stad Utrecht, via dagelijkse digitale nieuwsbrieven, de website en social media. Vorig jaar voegde DUIC daar twee kanalen aan toe: een app en een printeditie. De app biedt hyperlokale, locatie afhankelijke informatie – denk daarbij niet alleen aan algemeen nieuws op wijk- en straatniveau, maar ook aan alarmmeldingen, vergunningen, de uitagenda en een overzicht van te koop staande woningen. De tweewekelijkse printeditie brengt achtergrondverhalen en duidt het nieuws. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken