Beste mediabureau: Initiative, Mindshare, Starcom of Zigt?

Beste mediabureau: Initiative, Mindshare, Starcom of Zigt?
  • Media
  • 12 apr 2017 @ 14:19
  • 29222 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediastrategieCampagnesMediabureauAward

De nominaties voor de AMMA Awards 2017 zijn bekend. Initiative, Mindshare, Starcom en Zigt maken kans op de eretitel Mediabureau van het Jaar. De winnaars in alle elf categorieën worden op woensdag 24 mei bekendgemaakt tijdens een feestelijke uitreiking in Theater Amsterdam als het thema ‘The Elevation’.

YIM Mediatalent van het jaar

  • Duncan Ward (Performics)
  • Eline Helmonds (Maxus+Helder)
  • Elise Kop (Sanoma | SBS)

Carl Lipp-prijs (mediavertegenwoordiger van het jaar)

  • Fanneke Schoemaker-Krol (Sanoma | SBS) 
  • Jacco Hornes (OMS)
  • Jelte van Echtelt (Sanoma | SBS) 
  • Mascha Colmans-de Graaf (Jean Mineur Mediavision) 
  • Rick Vriesema (Exterion Media)

Beste engagementstrategie

  • Taft STUKTV Take Over (Henkel, MEC)
  • Tele2 Multi Mobile Adventure met ‘De Ouderen van Tegenwoordig’ (iProspect, Code D'Azur)
  • Ziggo E-Battle (OMD, Kumpany, Emense)

Beste gebruik van een medium

  • Legends of Gaming (KPN, Endemol Shine)
  • ‘Maak de wereld van Fabian weer groot’ (Nierstichting, Maxus+Helder)
  • Vodafone Retentie – Klant centraal met NBA binnen search (Blue Mango Interactive)

Beste mediaperformance

  • Heineken – Biertegoed (Starcom, TBWA\Neboko, Boomerang Create, Magneds)
  • Opel back on track (Carat, Isobar, iProspect, Amnet, JWT)
  • Tele2 Roaming (iProspect, MEC, Indie, Code D' Azur)

Beste media-innovatie

  • Beat the (programmatic) system! (Kinetic)
  • Dynamic video voor Vodafone Vluggertjes (Blue Mango Interactive, LemonPI)
  • Fysieke retargeting met beacons voor Coca-Cola (inBeacon, Telegraaf, Exterion Media, Reclamefolder.nl, NS Retail, Kiosk, Boost)
  • Heineken Biertegoed App (Starcom, TBWA\Neboko, Boomerang  Create, Magneds)

Hans du Chatinier-prijs (onderzoek)

  • Mediabrands & Google AdVision Project (Mediabrands Marketing Sciences, UM, Initiative, Traffic4U, Google)
  • Digital LIVE Test (GfK, MediaCom, Greenhouse Group, Škoda)

Beste mediastrategie

  • ING, de Mobielste Bank van Nederland (Mindshare, JWT)
  • McDonald's Cadeau Kalender (OMD, Hill+Knowlton, TBWA, Tribal DDB, Databay)
  • Vodafone: Roam Like a Pro (MEC, Blue Mango Interactive)

Media-adverteerder van het jaar

Samsung (Starcom), Tele2 (MEC)

Media-exploitant van het jaar

BrandDeli, Exterion Media, Qmusic, Sanoma | SBS

Mediabureau van het jaar

Initiative, Mindshare, Starcom, ZIGT

De Annual Masters of Media Awards zijn een initiatief van MWG. De AMMA Awards zijn dé mediaprijzen in de Nederlandse media- en communicatiebranche. De AMMA Awards belonen de beste mediaprestaties van het jaar. De AMMA Awards werden in 2001 voor het eerst uitgereikt en dit jaar is de zestiende editie. De uitreiking van de AMMA Awards 2017 is op woensdag 24 mei in Theater Amsterdam. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken