Beeld en Geluid fuseert met Persmuseum
- Media
- 4 mei 2017 @ 10:04
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - NieuwsmediaJournalistiekMediaTelevisie
- 4 mei 2017 @ 10:04
- Redactie Media
De fusie tussen het Persmuseum en het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid is een feit. De handtekeningen zijn woensdag gezet, in aanwezigheid van beide Raden van Toezicht. Door deze bundeling van krachten vormt zich één organisatie die de geschiedenis en actualiteit van media, pers en journalistiek integraal belicht en zorg draagt voor het beheer en de verdere ontwikkeling van belangrijke pers- en mediacollecties in Nederland.
De activiteiten van het Persmuseum gaan op in de nieuwe organisatie. Op 28 september 2017 opent in Hilversum een grote tentoonstelling met het thema 'Pers en journalistiek'. Ook worden er vanaf dat moment educatieve programma’s voor scholen en het algemene publiek georganiseerd.
Jan Müller, directeur van Beeld en Geluid: 'De collectie en expertise van het Persmuseum over de geschiedenis van pers en journalistiek vormen een welkome aanvulling op de mediacollectie van Beeld en Geluid. Door deze fusie kunnen wij de mediacultuur in nog meer facetten belichten en het belang van pers en media voor een open en vrije samenleving nog beter laten zien.'
Media- en internetcultuur
Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid is het media-archief van Nederland en de grootste van zijn soort in Europa. Het Instituut speelt een toonaangevende rol op het gebied van beheer en toegankelijk maken van het Nederlandse media-erfgoed. Het gebouw op het Media Park in Hilversum herbergt een dagelijks groeiende collectie van radio, televisie, film, foto’s, muziek, documentaires, nieuwe media, games en internetcultuur.
In het Persmuseum is van 12 mei tot 18 juni de tentoonstelling 'Yrrah, monumentaal tekenaar van liefde en dood' te zien. Daarna sluit het museum zijn deuren.
De fusie-documenten zijn ondertekend door Pieter Broertjes (Raad van Toezicht Persmuseum) en Mark Minkman, Raad van Toezicht Beeld en Geluid, in aanwezigheid van betrokkenen bij de fusie.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing