Leen Bakker, Karwei en Dirk bekroond voor beste folders
- Media
- 22 mei 2017 @ 11:54
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PromotieMerkenAwards
- 22 mei 2017 @ 11:54
- Redactie Media
Leen Bakker is tijdens het BBR Congres over brievenbusreclame in Amsterdam uitgeroepen tot winnaar van de Folder Vakprijs 2017. De Runner Up Prijs, voor het meest veelbelovende nieuwe folderinitiatief in Nederland, ging naar Suitable. Vanwege het 10-jarig bestaan van de Folder Vakprijs was er ook een oeuvreprijs, die werd toegekend aan Karwei.
Juryvoorzitter Charles Borremans van Goud Uberconnected: ‘De afgelopen jaren heeft Leen Bakker hard gewerkt aan een nieuwe identiteit en dito uitstraling. Dit wordt zichtbaar in een veranderd assortiment en een eigentijdse en vriendelijke uitstraling, die ook in de communicatie tot uitdrukking komt. Van het vernieuwde logo met een opvallende kleur tot en met vrachtwagens, tv-commercials en social media. Alles straalt een nieuw elan uit. En dat geldt zeker ook voor de reclamefolder. Die pakt verrassend uit en trekt zo de consument de folder in. Daardoor is Leen Bakker een terechte winnaar.’
Tot runner-up van dit jaar werd Suitable gekozen. Borremans: ‘Deze herenmodeketen heeft een aantrekkelijke en handzame folder. Bovendien een folder met naast de producten ook ruimte voor inspirerende verhalen en handige tips en adviezen Er is zelfs ruimte gemaakt voor recepten. De Suitable folder wil ‘een feestje’ voor ontvangers zijn en dat is prima gelukt. En last but not least, Karwei is door de vakjury vanwege de meest consistente folder communicatie gekozen als winnaar van de oeuvreprijs. Het is natuurlijk een geweldige prestatie om al zolang kwaliteit en relevante informatie in de folder te bieden, waardoor consumenten in beweging komt.’
Offline en online folders
Het BBR Congres beleefde haar 21e editie en richt zich op ongeadresseerd reclamedrukwerk in een online tijdperk. Er kwamen meer dan 200 congresganger op af. Daaronder vertegenwoordigers van (landelijke) winkelketens, retailmerken, drukkers, verspreiders, mediabureaus en andere professionals. Dit jaar stond het congres in het teken van de kernvraagstukken voor de optimale inzet van offline en online folders en dus betere klantinteractie en omzet.
Tijdens het BBR Congres werden ook de winnaars van de door de consumenten gekozen Beste Folder Awards 2017 bekendgemaakt. De Beste Folder Award in de categorie Nationaal food ging naar de supermarktketen Dirk. In de categorie Nationaal non-food sleepte Intratuin voor de derde keer op rij de prijs in de wacht. Beddenspecialist Tempur heeft de ‘Beste Folder Award Merken’ in ontvangst genomen. De publieksprijs die dit jaar voor de 5e keer georganiseerd werd, is een initiatief van de DDMA Businessgroep Verspreidingen.
Oeuvreprijs voor Karwei
Het is de eerste keer dat de Oeuvreprijs naast de Foldervakprijs wordt uitgereikt, speciaal ter ere van het tienjarige jubileum van het Brievenbusreclame Congres. Volgens het juryrapport vertelt Karwei al lange tijd op een consistente wijze haar verhaal aan de consument en combineert daarbij activatie met inspiratie.
De folder is volgens de jury erg onderscheidend. Deze wordt gezien als een leuke, plezierige folder om te lezen, met sterke aanbiedingen. En laat daarnaast zien dat Karwei vasthoudend blijft bouwen aan het merk, maar wel met de tijd mee evolueert. Op de oorkonde staat dan ook de tekst ‘persistence is a virtue’, wat ‘vasthoudendheid is een deugd’ betekent.
Laurens Miedema, manager Marketing en Communicatie bij Karwei: 'Vanzelfsprekend zijn we ontzettend blij met en trots op deze erkenning. Het is goed om te constateren dat de eigenzinnige wijze waarop we consistent en gedurig bouwen aan ons merk ook wordt opgemerkt in de branche.'
De folder van Karwei komt tot stand door een nauwe samenwerking tussen verschillende afdelingen van het bedrijf, Dedato en Giesbers Communicatie Groep. Dat werpt volgens Miedema zijn vruchten af: 'De samenwerking betaalt zich uit in een helder gezicht naar de consument. Een groot compliment aan iedereen die de afgelopen tien jaar een bijdrage heeft geleverd aan de folder.'
Dirk: beste food-folder
Ook Dirk is blij met de bekroning. 'We zijn enorm trots dat we voor de 2de keer in 3 jaar tijd de Award voor de beste folder in ontvangst mogen nemen', zegt Paul van Lenten, promotiemanager van Dirk. 'Met het cijfer 8,33 steekt onze folder met kop en schouders boven de andere folders uit, kregen we te horen. Ik zie het als een groot compliment dat onze consumenten de Dirk folder zó hoog waarderen.'
Jeffrey Peereboom, online marketingmanager: 'Fantastisch om te zien dat de consumenten via onze online kanalen massaal hebben gestemd op Dirk als beste folder.'
Beste Folder Awards
De publieksprijs die dit jaar voor de 5e keer georganiseerd werd, is een initiatief van de DDMA Businessgroep Verspreidingen. Adviesbureau Q&A voert jaarlijks de ‘Beste Folder Awards’ verkiezing uit. In de afgelopen weken hebben ruim 55.000 consumenten via www.debestefolder.nl gestemd op hun favoriete folder. De 58 deelnemende folders zijn beoordeeld op acht aspecten, namelijk: scherpste aanbiedingen, bevat producten die de consument wil kopen, informatief, overzichtelijk, biedt inspiratie, leukste producten, leesformaat en aantrekkelijkheid van de folder. Op basis van deze aspecten en het aantal beoordelingen zijn de winnaars van de ‘Beste Folder Awards’ verkozen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- retail
- supermarkt
- Dirk
- Foldervakprijs
- Karwei
- Brievenbusreclame Congres
- folder
- awards
- winnaar
- oeuvreprijs
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing