Nieuwssite ii.nl gooit handdoek in ring
- Media
- 29 jun 2017 @ 09:10
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - VerdienmodellenJournalistiekNieuwsmediaWebsite
- 29 jun 2017 @ 09:10
- Jeroen Mirck
Heeft u nieuwssite ii.nl de laatste tijd wel eens bezocht? Vast niet, want het platform stopt ermee vanwege gebrek aan lezers. Het reclamevrije medium van Nederlandse makelij wilde een grote schare nieuwsconsumenten aan zich binden met een snelle check van het wereldnieuws, maar dat viel in de praktijk vies tegen.
'Tegen de stroom in blijven roeien is zinloos wanneer het schip te veel water maakt', laat de redactie van ii.nl weten in een mail aan de vaste lezers. 'Het zou een oud Chinees spreekwoord kunnen zijn, maar het is in een notendop de reden waarom wij afscheid gaan nemen van onze lezers. Om als nieuwssite zonder advertenties bestaansrecht te hebben zouden we harder moeten groeien dan we doen om daarna, op termijn, op betalende abonnee's over te stappen.'
Volgens de redactie is 'dat laatste een utopie zonder het eerste', dus houdt het avontuur nu op. 'Het bootje gaat nu tegen de kant en wij gaan andere dingen doen: liever dat dan omkeren en ons mee laten drijven op de stroom waarop de hele concurrentie zich al laat meevoeren.'
'Onze technologie is te koop'
Het door Innovative Design Delft ontwikkelde platform wordt door oprichter Chefren Hagens nog wel commercieel aan de man gebracht. 'Voor lezers die nu moedeloos achter hun beeldscherm zitten hebben we nog wel een opwekkende mededeling: onze technologie is te huur en te koop! Investeerders opgelet: de unieke technologie, de know how die alleen te verwerven is door jaren van denkwerk en fijnslijpen: het kan van u worden. Of deels van u.'
Nieuws-aggregator ii.nl bestaat uit diverse functionaliteiten die de gebruiker al dan niet kan inzetten, zoals een indeling per categorie of per regio, het instellen van favoriete trefwoorden of juist het wegfilteren van onderwerpen tot zelfs de categorie ‘negatief nieuws’. BNR-journaliste Fréderique de Jong was aan het medium verbonden als interim-hoofdredacteur.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Chefren Hagens
- nieuws
- abonnees
- nieuwssite
- platform
- journalistiek
- ii.nl
- reclamevrij
- gestopt
- wereldnieuws
- website
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- DPG Media zet nieuwe standaard in programmatic met eigen PMP...
- Nieuwe podcast Beauty Bullshit onderzoekt cosmeticamerken
- DPG Media deelt attention score met adverteerders
- Mediaconsumptie zomer: print, podcasts en puzzels winnen terrein
- Digital stuwt mediabestedingen naar recordhoogte
- Piet Parra ontwerpt literaire totebag voor CPNB
Laatste Nieuws
- Piet Parra ontwerpt literaire... 15-06-2025
- Mediaconsumptie zomer: print,... 13-06-2025
- DPG Media deelt attention score met... 13-06-2025
- Digital stuwt mediabestedingen naar... 10-06-2025
- Nieuwe podcast Beauty Bullshit... 06-06-2025
- DPG Media zet nieuwe standaard in... 05-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation