PwC: 'Digitale content draait om meer dan prijs'
- Media
- 13 jun 2017 @ 12:15
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ContentConsumentenBereikMediaOnderzoek
- 13 jun 2017 @ 12:15
- Redactie Media
Digitale content draait niet zozeer om prijs of distributie, maar vooral om de gebruikerservaring. Dit is een belangrijke bevinding uit de Entertainment & Media Outlook 2017–2021 van PwC. De mediasector groeit de komende vijf jaar, vooral dankzij het succes van online video en muziek-streaming.
Volgens PwC groeiend de totale bestedingen binnen de wereldwijde entertainment- en mediamarkt de komende vijf jaar met gemiddeld 4,2% per jaar. Bedrijven die de ervaring van de gebruiker voorop stellen, profiteren het meest van de groei in de markt. Daarbij gaat het vooral om businessmodellen die zich direct op de consument richten. Online video groeit de komende vijf jaar met 11,6%, muziek-streaming zelfs met 20,7%. Hun succes is gebaseerd op slimme technologie, gebruiksvriendelijkheid en veel keuzemogelijkheid.
PwC verbindt hier de conclusie aan dat bedrijven niet zozeer op prijs en distributie moeten focussen, maar veeleer op user experience. Dit gaat verder dan een pakkende interface: het gaat echt om fan-engagement. De investeringen van de afgelopen jaren in content en distributiekanalen is een goede basis voor bedrijven die nu hun aandacht verleggen naar de user experience.
Ennèl van Eeden, media-expert van PwC: 'Veranderingen in technologie, gebruikersgedrag en bedrijfsmodellen leiden tot een kloof tussen hoe consumenten media en entertainment willen ervaren en betalen enerzijds en hoe bedrijven hun aanbod produceren en distribueren anderzijds. ‘Bouw eerst aan actieve, hoogwaardige community's, met gedeelde passies, waarden en interesses. Combineer dat met slimme technologieën om gebruikers superieure gebruikerservaringen te bieden. De content moet de gebruiker vinden en niet andersom.’
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing