PwC: 'Digitale content draait om meer dan prijs'

PwC: 'Digitale content draait om meer dan prijs'
  • Media
  • 13 jun 2017 @ 12:15
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentConsumentenBereikMediaOnderzoek

Digitale content draait niet zozeer om prijs of distributie, maar vooral om de gebruikerservaring. Dit is een belangrijke bevinding uit de Entertainment & Media Outlook 2017–2021 van PwC. De mediasector groeit de komende vijf jaar, vooral dankzij het succes van online video en muziek-streaming.

Volgens PwC groeiend de totale bestedingen binnen de wereldwijde entertainment- en mediamarkt de komende vijf jaar met gemiddeld 4,2% per jaar. Bedrijven die de ervaring van de gebruiker voorop stellen, profiteren het meest van de groei in de markt. Daarbij gaat het vooral om businessmodellen die zich direct op de consument richten. Online video groeit de komende vijf jaar met 11,6%, muziek-streaming zelfs met 20,7%. Hun succes is gebaseerd op slimme technologie, gebruiksvriendelijkheid en veel keuzemogelijkheid.

PwC verbindt hier de conclusie aan dat bedrijven niet zozeer op prijs en distributie moeten focussen, maar veeleer op user experience. Dit gaat verder dan een pakkende interface: het gaat echt om fan-engagement. De investeringen van de afgelopen jaren in content en distributiekanalen is een goede basis voor bedrijven die nu hun aandacht verleggen naar de user experience.

Ennèl van Eeden, media-expert van PwC: 'Veranderingen in technologie, gebruikersgedrag en bedrijfsmodellen leiden tot een kloof tussen hoe consumenten media en entertainment willen ervaren en betalen enerzijds en hoe bedrijven hun aanbod produceren en distribueren anderzijds. ‘Bouw eerst aan actieve, hoogwaardige community's, met gedeelde passies, waarden en interesses. Combineer dat met slimme technologieën om gebruikers superieure gebruikerservaringen te bieden. De content moet de gebruiker vinden en niet andersom.’ 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken