Telegraaf in gesprek over verkoop GeenStijl
- Media
- 21 jun 2017 @ 09:55
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - VerkoopMediaNieuwsmediaBloggen
- 21 jun 2017 @ 09:55
- Redactie Media
Telegraaf Media Groep zou in gesprek zijn over de verkoop van NewsMedia, het dochterbedrijf dat vooral draait om de merken GeenStijl en Dumpert. Tot de belangstellenden zouden vroege werknemers of oprichters van GeenStijl behoren.
Of deze gesprekken ook echt gaan resulteren in een daadwerkelijke transactie is verre van zeker, meldt vakblad Emerce op basis van goed ingevoerde bronnen. TMG wil de gesprekken, die in een vroeg stadium verkeren, bevestigen noch ontkennen.
Al meer dan twee jaar hangt de verkoop van NewsMedia boven de markt. Eind 2014 besloot het TMG-concern namelijk om zich nog louter op zijn hoofdmerken te richten. NewsMedia bestaat uit GeenStijl, Dumpert en de nichetitels Upcoming, Das Kapital en Autobahn.
Verkoop van digitale tak
Met de gesprekken zou zijn gewacht tot de verkoop van TMG zo goed als rond is. Dat lijkt nu het geval, aangezien Mediahuis afgelopen week zijn (door TMG gewenste) bod gestand heeft gedaan.
Het is onduidelijk of de potentiële kopers van NewsMedia louter News Media willen hebben of ook andere onderdelen van TMG Digital. Volgens een bron zint TMG, dat al jaren een ongelukkige hand heeft in zijn digitale strategie, al langer op de verkoop van (delen van) de digitale tak.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing