Martijn van Dam verruilt kabinet voor NPO-bestuur
- Media
- 4 jul 2017 @ 17:02
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediastrategiePolitiekTelevisieMedia
- 4 jul 2017 @ 17:02
- Redactie Media
Martijn van Dam (39) treedt per 1 september toe tot de Raad van Bestuur van de NPO. Als nieuwe bestuurder wordt hij verantwoordelijk voor de portefeuille Mediaportfolio en Distributie. Martijn van Dam is momenteel staatssecretaris van Economische Zaken.
'Met de komst van Martijn van Dam vullen de bestuurders elkaar perfect aan met hun capaciteiten', zegt Bruno Bruins, voorzitter raad van toezicht van de NPO. 'We hebben voor hem gekozen om zijn kennis, ervaring en affiniteit met zowel de innovatieve kant van het profiel media als met de bestuurlijke kant. Met Shula Rijxman als voorzitter hebben we een ervaren strategische bestuurder met kennis van content. Jaap Kooij heeft ruime omroepervaring en een sterke achtergrond in financiën en bedrijfsvoering. Ik heb er veel vertrouwen in dat de NPO met deze Raad van Bestuur een mooie toekomst tegemoet gaat.'
Martijn van Dam (1978) studeerde Technische Bedrijfskunde aan de Technische Universiteit Eindhoven. Daarna werkte hij enige tijd bij Philips Lighting totdat hij in januari 2003 namens de PvdA werd gekozen in de Tweede Kamer. Als Kamerlid hield hij zich onder meer bezig met economische zaken, integratie, media en buitenlands beleid. Begin november 2015 werd Martijn van Dam benoemd tot staatssecretaris van Economische Zaken in het kabinet Rutte-2.
'Moderne media-organisatie'
Zelf zegt Martijn van Dam: 'De publieke omroep laat elke dag heel veel Nederlanders genieten van mooie radio en televisie door programma’s te maken die mensen verbinden, die mensen informeren over wat er gebeurt en die een podium bieden voor maatschappelijke discussies op diverse platforms. Ik vind het dan ook een voorrecht om voor de NPO te gaan werken. Vanuit mijn passie voor innovatie en technologie en mijn overtuiging van het belang van een sterke publieke omroep, zal ik gaan bijdragen aan een moderne media-organisatie die nieuwe technologie benut om kijkers en luisteraars op alle platforms zo goed mogelijk te bedienen.'
NPO-voorzitter Shula Rijxman is verheugd met de komst van Van Dam naar de NPO. 'De keuze voor Martijn van Dam past precies bij de toekomst die ik voor de publieke omroep voor ogen heb. We moeten als NPO de volgende stap zetten als modern mediabedrijf: met een sterke en brede publieke programmering, slagvaardig in een dynamisch en snel veranderend medialandschap, verbonden met de samenleving én in nauwe samenwerking met de omroepen.'
Met de bestuurders Jaap Kooij en Martijn van Dam en met Shula Rijxman als voorzitter is de raad van bestuur van de NPO weer compleet. Rijxman: 'In deze nieuwe en stevige samenstelling bouwen we samen verder door aan een participerende, herkenbare en wendbare Nederlandse publieke omroep.'
- Shula Rijxman (voorzitter) - portefeuille Strategie, Publiek & Marketing/Content
- Jaap Kooij (lid) - portefeuille Financiën en Bedrijfsvoering
- Martijn van Dam (lid) - portefeuille Mediaportfolio, Innovatie en Distributie strategie
Bekijk hieronder het meest spraakmakende tv-interview met Martijn van Dam (2012, toen nog Kamerlid en kandidaat-lijsttrekker van de PvdA) bij De Wereld Draait Door.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing