XITE lanceert gepersonaliseerde muzikale tv-zender
- Media
- 26 jul 2017 @ 10:00
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - InteractieContentTelevisieMuziek
- 26 jul 2017 @ 10:00
- Redactie Media
Technologisch muziekbedrijf XITE lanceert vandaag een gepersonaliseerde muzikale tv-zender, naar eigen zeggen de eerste ter wereld. De dienst Personalised Music Television, waarmee gebruikers een gepersonaliseerde zender kunnen creëren, is geïntegreerd met de huidige zender bij Ziggo. Hierdoor hoeft de gebruiker niet langer de app te installeren, maar heeft men met een settopbox via kanaal 25 direct toegang tot de dienst.
XITE laat weten hiermee de eerste aanbieder ter wereld te zijn 'die technologie, muziek en televisie combineert om een brug te slaan tussen de traditionele manier van tv kijken en het nieuwe digitale on-demand tijdperk'.
Eind 2015 bracht XITE de service genaamd Personalised Music Television uit als applicatie via aanbieder Ziggo. Door middel van interactiviteit kunnen kijkers hun eigen muziekzender bouwen. Muziekvideo’s kunnen geliked of geskipt worden, waarna de algoritmes van de applicatie steeds beter kunnen inspelen op de voorkeuren van de gebruiker. Daarnaast kan men kiezen uit verschillende bestaande themakanalen als Party Time en Sunday Chill of zelf een muziekkanaal bouwen met het 'Hear, See, Feel'-systeem.
'Revolutie in lineair tv-landschap'
Vanaf vandaag wordt de huidige lineaire zender vervangen door de gepersonaliseerde applicatie. 'Een revolutionaire ontwikkeling in het huidige tv-landschap', aldus XITE. 'De lancering van de gepersonaliseerde zender is een vernieuwende en grensverleggende stap die een toekomst voor lineaire televisie biedt door de beste eigenschappen van tv en internet met elkaar te combineren. Kijkers worden gebruikers, waardoor het tv-landschap zoals wij die kennen zal veranderen.'
Derk Nijssen, CEO en oprichter van XITE Networks: 'Operators zijn enthousiast om ons product in hun portfolio op te nemen. Onze Personalised Music Television-service wordt gezien als hét middel om millennials te behouden in het eco-systeem van traditionele operators.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing