XITE lanceert gepersonaliseerde muzikale tv-zender

XITE lanceert gepersonaliseerde muzikale tv-zender
  • Media
  • 26 jul 2017 @ 10:00
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • InteractieContentTelevisieMuziek

Technologisch muziekbedrijf XITE lanceert vandaag een gepersonaliseerde muzikale tv-zender, naar eigen zeggen de eerste ter wereld. De dienst Personalised Music Television, waarmee gebruikers een gepersonaliseerde zender kunnen creëren, is geïntegreerd met de huidige zender bij Ziggo. Hierdoor hoeft de gebruiker niet langer de app te installeren, maar heeft men met een settopbox via kanaal 25 direct toegang tot de dienst.

XITE laat weten hiermee de eerste aanbieder ter wereld te zijn 'die technologie, muziek en televisie combineert om een brug te slaan tussen de traditionele manier van tv kijken en het nieuwe digitale on-demand tijdperk'.

Eind 2015 bracht XITE de service genaamd Personalised Music Television uit als applicatie via aanbieder Ziggo. Door middel van interactiviteit kunnen kijkers hun eigen muziekzender bouwen. Muziekvideo’s kunnen geliked of geskipt worden, waarna de algoritmes van de applicatie steeds beter kunnen inspelen op de voorkeuren van de gebruiker. Daarnaast kan men kiezen uit verschillende bestaande themakanalen als Party Time en Sunday Chill of zelf een muziekkanaal bouwen met het 'Hear, See, Feel'-systeem.

'Revolutie in lineair tv-landschap'

Vanaf vandaag wordt de huidige lineaire zender vervangen door de gepersonaliseerde applicatie. 'Een revolutionaire ontwikkeling in het huidige tv-landschap', aldus XITE. 'De lancering van de gepersonaliseerde zender is een vernieuwende en grensverleggende stap die een toekomst voor lineaire televisie biedt door de beste eigenschappen van tv en internet met elkaar te combineren. Kijkers worden gebruikers, waardoor het tv-landschap zoals wij die kennen zal veranderen.' 

Derk Nijssen, CEO en oprichter van XITE Networks: 'Operators zijn enthousiast om ons product in hun portfolio op te nemen. Onze Personalised Music Television-service wordt gezien als hét middel om millennials te behouden in het eco-systeem van traditionele operators.' 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken