Comedy Central beleeft beste maand ooit in Nederland

Comedy Central beleeft beste maand ooit in Nederland
  • Media
  • 2 aug 2017 @ 13:01
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • BereikDoelgroepKijkcijfersTelevisie

Viacom-zender Comedy Central heeft in juli zijn beste maand ooit gerealiseerd. De zender steeg naar een marktaandeel van 4% in de doelgroep 20-49 jaar. Een stijging van 19% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Viacom Benelux wist afgelopen maand zijn positie te claimen in de gewilde millennial-doelgroep. Dat is mede te danken aan goed bekeken finales van Ex on the Beach (MTV) en Ink Master (Spike). Het mediabedrijf zag zijn marktaandeel onder millennials ten opzichte van vorig jaar met 23% stijgen naar 10,8%.

Viacom Benelux’ kinderzender Nickelodeon was met 22,4% marktaandeel wederom marktleider in de doelgroep 6-12 jaar. Best bekeken shows op Nickelodeon waren afgelopen maand Thundermans en Game Shakers.

De seizoensfinale van Ex on the Beach (de lokale editie 'Double Dutch') trok gemiddeld 250.000 kijkers tijdens de première op televisie. Daarnaast bereikte de show nog eens meer dan 147 duizend kijkers via catch-up via de website van MTV, de onlangs gelanceerde MTV Play-app en de partnerships met providers. Onder millennials was de seizoensfinale zelfs de best bekeken reality aflevering in Nederland in juli.

'Controversieel en edgy durven zijn'

Maurice Hols, SVP en General Manager van Viacom Benelux: 'Als mediabedrijf weten we per merk shows neer te zetten en online en offline bestemmingen te bouwen die echt speciaal zijn ontwikkeld voor de doelgroep. Veelal spraakmakend, soms controversieel en edgy. We durven keuzes te maken en respecteren onze fans. Waar een ander bij een show als Just Tattoo of Us op de kast springt omdat we de regels veranderen, zien wij een show die gaat over vriendschap en het creëren van impactvolle momenten. Hetzelfde geldt voor een Ex on the Beach en Ink Master. Dat maakt dat fans ons keer op keer weten te vinden.'

Comedy Central beleefde in juli zijn beste maand ooit. De zender werd 10 jaar geleden naar Nederland gehaald om de liefhebbers van comedy te bedienen en weet deze positie nog steeds waar te maken. De meest bekeken shows in juli op Comedy Central waren Friends, Modern family en Family Guy.
 
Spike scoort met Ink Master

Niet alleen MTV, maar ook Spike had een goed scorende finale van een lokale productie: Ink Master – Meesters van de Lage Landen. De finale bereikte op maandag 3 juli gemiddeld 94.000 kijkers, met een marktaandeel van 3,7% onder volwassenen. Met uitgesteld kijken kwamen daar nog gemiddeld 50.000 kijkers bij. Meest populaire shows op Spike waren in juli: Bar Rescue, Face Off en Ink Master.

Viacom Benelux is onderdeel van Viacom International Media Network, in de Benelux heeft Viacom in haar merkenportfolio: Nick Jr., Nickelodeon, MTV, Comedy Central en Spike. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken