Nederland krijgt eigen Minecraft Magazine
- Media
- 15 aug 2017 @ 10:37
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ContentOnline gamingGamificationTijdschriften
- 15 aug 2017 @ 10:37
- Redactie Media
Meis & Maas, uitgeverij van veel kinderboeken en -tijdschriften, kondigt de lancering aan van het eerste Minecraft Magazine. Het tijdschrift verschijnt op 24 augustus 2017. De uitgeverij belooft een 'vernieuwende uitvoering en exclusieve inhoud om de grootste en meest creatieve community ter wereld te vieren.'
Met eerdere Minecraft-producten heeft Meis & Maas zich gespecialiseerd in dit onderwerp. Het is de uitgeverij achter de baanbrekende en goedlopende officiële Minecraft-boeken, waarvan er inmiddels ruim 450.000 exemplaren in Nederland en Belgie zijn verkocht.
'Minecraft: het officiële magazine' (zoals het blad formeel heet) is het enige magazine dat wordt ontwikkeld in samenwerking met Mojang voor de ruim 55 miljoen actieve spelers. In het lanceringsnummer is de samenwerking met Mojang goed terug te vinden: 60 pagina’s gevuld met alle dingen waar de crafters van houden.
Op reportage naar Mojang
Zo wordt de Minecraft-community meegenomen naar het kantoor van Mojang in Stockholm voor een kijkje achter de schermen en wordt er een selectie van exclusieve bouwwerken getoond. Voor de spelers die graag betere bouwers willen worden bevat deze eerste editie 14 pagina’s met tips en tricks. Ieder bouwwerk wordt uitgelegd in gedetailleerde stappen die laten zien hoe de lezers hun spel kunnen verbeteren en hun bouwtechnieken kunnen aanscherpen.
Alle tips en handleidingen in het magazine worden gepresenteerd door vier doorgewinterde avonturiers die speciaal voor het magazine zijn ontwikkeld door Mojang. Sparks, Bear, Scout en Monty spelen daarnaast de hoofdrol in de officiële strip die in samenwerking met Mojang wordt gemaakt.
'Uitgeven voor kinderen vereist topkwaliteit'
Sanneke van de Pas, eigenaar van Meis & Maas: ‘Wanneer je producten uitgeeft voor kinderen moet de inhoud altijd voldoen aan de hoogste kwaliteit en moet deze inhoud op zo’n manier verpakt worden dat kinderen de producten kunnen verzamelen en kunnen delen met hun vrienden. We zijn trots op onze Minecraft-boeken en kunnen niet wachten om dit nieuwe product te delen met de community.'
Minecraft blijft wereldwijd onverminderd groot met ruim 55 miljoen actieve gebruikers per maand. Minecraft is de nummer één op YouTube als het gaat om gaming-video’s. Alleen al in 2016 werden deze video’s ruim 56 miljard keer bekeken. Daarnaast zijn er tot nu toe ruim 122 miljoen exemplaren van het spel verkocht.
Minecraft blijft groeien
De aantrekkingskracht van Minecraft vermindert niet, maar groeit juist. Nog maar enkele weken geleden heeft E3 Better Together aangekondigd. Deze baanbrekende ontwikkeling van Microsoft geeft spelers de mogelijkheid om platform onafhankelijk met elkaar te spelen. Daarnaast zorgen de constante investeringen en updates met nieuwe personages en locaties in het spel ervoor dat de crafters zich niet hoeven te vervelen.
Marijn Koets, eigenaar van Meis & Maas: ‘We zijn heel blij dat we dit fantastische product naar de Nederlandse markt kunnen brengen. De interesse in Minecraft is groter dan ooit en we weten zeker dat de community de inhoud van het magazine gaat verslinden.’
'Minecraft: het officiële magazine' is verkrijgbaar vanaf 24 augustus en verschijnt iedere twee maanden voor € 5,99.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing