Denis Rochat leidt Nielsen Watch in Benelux

Denis Rochat leidt Nielsen Watch in Benelux
  • Media
  • 19 sep 2017 @ 11:18
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkPersonaliaOnderzoekBereik

Denis Rochat is benoemd tot de nieuwe Watch Leader van Nielsen in België en Nederland. In deze functie volgt hij Michele Strazzera op, die het bedrijf heeft verlaten 'om nieuwe kansen te exploreren'. Rochat is al decennia lang een vaste waarde binnen Nielsen.

Rochat heeft meer dan twintig jaar ervaring bij Nielsen opgebouwd. Zijn meest recente functie was die van Digital Enablement Leader van Nielsen, waarin hij het bedrijf door een fundamentele reorganisatie heeft geloodst met als doel klanten beter van dienst te zijn. Daarvoor bekleedde Denis tal van leidinggevende posities op het gebied van data science, input en validatie, klantenservice en new business.

Pedro Lima, managing director van Nielsen Benelux: 'Met de aanstelling van Denis Rochat zullen we onze relaties in de mediawereld verder kunnen versterken, zowel in België als in Nederland. Deze twee markten zijn zeer belangrijk voor Nielsen, en Denis is de juiste persoon om met de spelers op die markten samen te werken en de diensten te leveren die ze nodig hebben, met behulp van de bekende kwaliteit, stabiliteit en betrouwbaarheid die alleen Nielsen kan bieden.'

Nielsen Holdings is een wereldwijd opererend performancemanagementbedrijf dat uitgebreid inzicht biedt in het kijk- en koopgedrag van consumenten. De divisie 'Watch' van Nielsen levert meetdiensten op basis van het totale publiek aan media en adverteerders voor alle systemen waarop content – video, audio en tekst – wordt afgenomen.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken