Eurosport sluit Olympische deal met Snapchat
- Media
- 19 okt 2017 @ 00:22
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Olympische SpelenTelevisieSocial mediaContent
- 19 okt 2017 @ 00:22
- Redactie Media
Eurosport en Snap Inc., het bedrijf achter Snapchat, gaan een partnership aan voor de Olympische Spelen van 2018 in Pyeongchang. Door de samenwerking kunnen Europese Snapchatters de winterspelen meebeleven via Snap’s Discover-platform. De deal biedt kansen voor beide partijen om een jongere generatie sportfans te bereiken, met onder meer ‘behind the scenes’ beelden van spectaculaire sporten als snowboarden, freestyle skiën en ijshockey. Ook exclusieve content van de atleten en influencers zal niet ontbreken.
Deze volgens Eurosport 'first-of-its kind deal' zorgt er niet alleen voor dat Snapchatters 's werelds grootste sportevenement direct en van dichtbij kunnen meebeleven, ze kunnen ook zelf content maken, samenstellen en delen via het platform, waarmee onder meer full-screen graphics, animaties en geluidseffecten kunnen worden toegevoegd.
De overeenkomst tussen Eurosport en Snap geeft sponsors en adverteerders van Eurosport bovendien de mogelijkheid een bredere, jongere en digital-minded community te bereiken via Snap Ad-pakketten.
'Olympische passie dichterbij'
Michael Lang, President, International Development & Digital van Discovery International: “Snapchat is één van de grootste en meest invloedrijke social media-platforms ter wereld, dus het is geweldig dat we op deze manier de Olympische passie en beleving ook één op één kunnen delen met de Snapchat-generatie. Dit sluit perfect aan bij onze ambitie en onze belofte meer mensen, via meer schermen en platforms de Spelen mee te laten beleven.'
Ben Schwerin, Vice President Partnerships van Snap Inc.: 'Op deze manier kunnen wij onze sportfans de beste Olympic experience ooit geven: zij beleven de Olympische Spelen vanaf de eerste rij en kunnen hun favoriete teams en atleten op de voet volgen.'
Toegang tot Snapchat-community
Jonathan Davies, managing director International Advertising Partnerships van Discovery & Eurosport: “We zijn nu ook ‘Home of the Olympics’ op Snapchat en kunnen onze Olympische sponsoren en adverteerders dus exclusief toegang geven tot de Snapchat-community.'
In Europa zijn dagelijks gemiddeld zo’n 57 miljoen mensen actief op Snapchat. Gebruikers die dagelijks wereldwijd actief zijn, bezoeken het platform meer dan twintig keer per dag en maken dagelijks samen ruim 3 miljard Snaps. Ze brengen bovendien veel tijd door op de app: dagelijks gemiddeld meer dan 30 minuten, terwijl Snapchatters onder de 25 jaar zelfs gemiddeld 40 minuten per dag actief zijn.
Eurosport, dat onderdeel is van Discovery Communications, heeft voor 50 landen en gebieden in Europa de exclusieve multimediarechten van alle Olympische Spelen die gehouden worden van 2018 tot en met 2024.
#Eurosport has teamed up with @Snapchat to engage younger audiences in the #OlympicGames across #Europe https://t.co/jSk7XrHq9E pic.twitter.com/eVacp2NAME
— Eurosport (@Eurosport) October 18, 2017
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing