Feministisch statement Glamour: #PoweredbyWomen

Feministisch statement Glamour: #PoweredbyWomen
  • Media
  • 3 okt 2017 @ 10:50
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • BrandingTijdschriftenInspiratieMerken

Glamour lanceert op 3 oktober wereldwijd in zeventien landen haar november-nummer, dat volledig door vrouwen is gemaakt. In alle landen – van Frankrijk, Spanje en IJsland tot aan de VS, Zuid-Afrika en Brazilië – staat actrice en activist Zendaya in het Stella McCartney-shirt op de cover. Glamour wil met de campagne #PoweredbyWomen een bijzonder statement maken voor feminisme en gendergelijkheid en wil hiermee wereldwijd vrouwelijk talent ondersteunen en stimuleren.

Glamour is wereldwijd een van de grootste mediamerken voor vrouwen en support hen met dit november-issue op de meest zinvolle manier; door ze in te huren en zo te helpen een significant verschil te maken binnen de mode-industrie en daarbuiten. Daarnaast ontwierp Stella McCartney exclusief een limited edition T-shirt ter ere van dit initiatief, dat tevens de cover siert in alle zeventien landen.

Anke de Jong, hoofdredacteur van Glamour Nederland: 'Glamour staat voor girls need to support girls. We willen wereldwijd laten zien dat er ongelooflijk veel vrouwelijk talent bestaat. Zijn we dan tegen mannen? Absoluut niet! Maar laten we er met z’n allen voor zorgen dat vrouwen en mannen in dezelfde functie hetzelfde betaald krijgen, dat meer vrouwen topfuncties bekleden en dat er bijvoorbeeld eindelijk eens een vrouwelijke premier komt. Met het initiatief #PoweredbyWomen creëren we een beweging. Women’s rights are human rights.'

Salariskloof

Glamour Nederland heeft met alle zeventien landen samengewerkt aan een video om de campagne kracht bij te zetten. In de video spreken influencers, celebrities en de verschillende hoofdredacteuren over de salariskloof tussen mannen en vrouwen. Volgens het World Economic Forum Project kan het namelijk 170 jaar duren voordat deze kloof gedicht is. Voor Glamour is dat niet snel genoeg, daarom is er gezamenlijk gekeken naar wat Glamour kan betekenen in het representeren van het werk van vrouwen wereldwijd.

Voor de campagne #PoweredbyWomen heeft Stella McCartney speciaal een empowerment T-shirt ontworpen met de tekst ‘Women Power Love’. Stella: “Ik wilde een T-shirt maken dat vrouwen een gevoel van macht geeft, en ze aanmoedigt om ‘naar binnen’ te kijken, en van zichzelf en anderen te houden. Daarnaast vind ik het belangrijk om een statement te maken dat uitdraagt wat er nu aan de hand is in de wereld. Het is tijd om je uit te spreken. Van vrouw tot vrouw.” Vandaag zal Stella haar Glamour T-shirt met trots tonen in haar show tijdens de Paris Fashion Week.

Het Stella McCartney t-shirt is vanaf 2 oktober te pre-orderen voor consumenten. Een deel van de opbrengst wordt gedoneerd aan Glamour’s The Girl Project.  

Glamour verschijnt elf keer per jaar en wordt uitgegeven door G+J Media Nederland C.V. Het is het bestverkochte modemagazine van Nederland met een oplage van meer dan 72.000 exemplaren per maand en een bereik van 225.000 lezers. Glamour.nl heeft op dit moment meer dan 736.000 unieke bezoekers per maand.



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken