Kritiek op FunX vanwege actie #nohomo
- Media
- 25 okt 2017 @ 12:26
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - RadioDoelgroepenSocial media
- 25 okt 2017 @ 12:26
- Redactie Media
NPO-radiostation FunX heeft forse kritiek gekregen vanwege een actie op sociale media die gepaard ging met de hashtag 'no homo'. De zender promoot daarmee homohaat, luidt de kritiek. De programmaleiding spreekt van een 'fuck up' en heeft de actie inmiddels offline gehaald.
De jongerenzender riep volgers op om de knapste jongen die ze kende te 'taggen'. De melding 'No homo' geldt als straattaal voor als iets niet opgevat moet worden als seksuele toespeling naar iemand met hetzelfde geslacht. Dat viel niet goed op Twitter, waar de zender homofobie werd verweten.
Programmaleider van Fun X Sharid Uppelschoten trok woensdagochtend het boetekleed aan. Ze spreekt van een 'fuck up'. Ze meldt op Twitter: 'Als programmaleider van FunX kan ik twee dingen zeggen: #nohomo is heel dom gekozen. Menselijke fout van een redacteur van ons. Als FunX iets niet propageert, is het homohaat.'
Ze zijn lekker bezig daar bij @funx met hun #nohomo hashtag. Het gebruik van die hashtag is echt afkeuringswaardig, zeker door de #npo 👇🏼 pic.twitter.com/IZLgQeC5Yu
— Tom vdNieuwenhuijzen (@TomvdnN) October 25, 2017
Statement van FunX naar aanleiding van de onhandig gekozen hashtag #nohomo: https://t.co/BnxFHcWZ3O pic.twitter.com/qnW7u5Yze7
— FunX (@FunX) October 25, 2017
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing