Marc Duijndam nieuwe CEO Sanoma in Nederland en België
- Media
- 27 okt 2017 @ 11:40
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PersonaliaTijdschriftuitgeversUitgeversMediastrategie
- 27 okt 2017 @ 11:40
- Redactie Media
Marc Duijndam wordt per 1 januari 2018 de nieuwe CEO van Sanoma Media in België en Nederland. Hij volgt daarmee Peter de Mönnink op die eerder al zijn overstap naar Talpa aankondigde. Duijndam rapporteert in zijn nieuwe rol aan CEO en president Susan Duinhoven op het Finse hoofdkantoor.
Marc Duijndam (48) is momenteel CEO van Funda, de grootste Nederlandse vastgoed website. Eerder was hij de eerste Country Director van Google Benelux, adviseur van het Europese management bij de opstart van LinkedIn in de Benelux en andere commerciële functies bij diverse mediabedrijven. Marc is tevens commissaris bij de online bedrijven Vonq en Inshared, alsmede in Relay42 en Holland Venture.
'Ik kijk ernaar uit om bij Sanoma te gaan werken', zegt Duijndam. 'Het grote portfolio van bekende en door de consument geliefde merken biedt alle kansen voor een verdere crossmedia-ontwikkeling. Na zo lang te hebben gewerkt bij pure-play online bedrijven, ben ik erg enthousiast om voor zo'n groot portfolio van diverse media-activiteiten verantwoordelijk te zijn.'
Susan Duinhoven, CEO van Sanoma: 'Marcs sterke online en commerciële media-ervaring, maken hem de perfecte persoon om de succesvolle strategie van Sanoma in de Nederlandse en Belgische markt verder voort te zetten. Hij heeft alle ervaring om onze sterke digitale merken zoals NU.nl en Fashionchick te laten groeien en in combinatie met onze sterke data assets kan hij de crossmedia-uitbreiding van onze andere merken stimuleren. Zijn focus op het ontwikkelen en coachen van teams zal ook onze organisatie een nieuwe impuls geven en kansen creëren voor iedereen, waardoor we als bedrijf de beste mediatalenten behouden en aantrekken.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing