Sanoma ziet Nederlandse omzet groeien na verkoop SBS
- Media
- 25 okt 2017 @ 10:33
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkTijdschriftenUitgevers
- 25 okt 2017 @ 10:33
- Redactie Media
Sanoma heeft in het derde kwartaal van 2017 in Nederland en België een groei van de omzet gerealiseerd. De EBIT groeide met 9% naar 15,6 miljoen euro. De winstgevendheid van het portfolio is volgens de uitgever verbeterd door kostenbeheersing en een verdere aanpassing van de organisatie na de verkoop van SBS.
De autonome omzet (zonder invloed van onvernames en verkoop) daalde in het derde kwartaal licht met 4,6% naar 120,8 miljoen euro, zo blijkt uit de kwartaalcijfers. De advertentie-omzet daalde in de periode als gevolg van de verkoop van vergelijkingssite Kieskeurig.nl en een lagere omzet uit print in België en Nederland.
Sanoma licht in het derde kwartaal de prestatie van Libelle.nl in het bijzonder uit: in september werd een Sanoma-record met 1,7 miljoen unieke bezoekers behaald. Ook trok het VTWonen & Design Event meer bezoekers.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing