Sanoma ziet Nederlandse omzet groeien na verkoop SBS

Sanoma ziet Nederlandse omzet groeien na verkoop SBS
  • Media
  • 25 okt 2017 @ 10:33
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkTijdschriftenUitgevers

Sanoma heeft in het derde kwartaal van 2017 in Nederland en België een groei van de omzet gerealiseerd. De EBIT groeide met 9% naar 15,6 miljoen euro. De winstgevendheid van het portfolio is volgens de uitgever verbeterd door kostenbeheersing en een verdere aanpassing van de organisatie na de verkoop van SBS.

De autonome omzet (zonder invloed van onvernames en verkoop) daalde in het derde kwartaal licht met 4,6% naar 120,8 miljoen euro, zo blijkt uit de kwartaalcijfers. De advertentie-omzet daalde in de periode als gevolg van de verkoop van vergelijkingssite Kieskeurig.nl en een lagere omzet uit print in België en Nederland.

Sanoma licht in het derde kwartaal de prestatie van Libelle.nl in het bijzonder uit: in september werd een Sanoma-record met 1,7 miljoen unieke bezoekers behaald. Ook trok het VTWonen & Design Event meer bezoekers. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken