Brands and the City: welke kledingmerken scoren in tv-series?
- Media
- 8 nov 2017 @ 09:44
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MerkenOnderzoekTelevisieContent
- 8 nov 2017 @ 09:44
- Redactie Media
In de Amerikaanse tv-serie Sex and the City worden het vaakst kledingmerken en fashion designers genoemd. Gemiddeld wordt er 1,4 keer per aflevering een kledingmerk genoemd. Dit blijkt uit onderzoek van online fashion platform Winkelstraat.nl, dat ruim 100 televisieseries analyseerde.
In de onderzochte afleveringen van Sex and the City, werd er 126 keer een merknaam genoemd. Hiermee is Sex and the City de serie met het hoogste aantal verwijzingen. Ook in Ugly Betty (117 verwijzingen) en Gossip Girl (77 verwijzingen) worden veel modemerken genoemd.
Het Italiaanse modehuis Prada wordt het meest genoemd in tv-series. In de onderzochte reeks afleveringen werd het merk 50 keer genoemd. Toch loopt de populariteit van het merk Prada in tv-series achter op de trends die Winkelstraat.nl ziet in eigen verkoopdata.
Luxe streetwear populair
'Wij zien juist dat veel jongere luxe streetwear-merken populair en trending zijn in Nederland en Europa. De series lopen wat de verwijzingen betreft achter op de huidige trends bij fashionista’s', concludeert Joost van der Veer, CEO van Winkelstraat.nl.
Naast Prada zijn Gucci (47 vermeldingen) en Chanel (46 vermeldingen) erg populair in tv-series. Opvallende afwezige bij de 50 meest genoemde merken is Hugo Boss, dat tot eind jaren ’90 nog één van de populairste merken ter wereld was.
Fashion vooral in vrouwenseries
Van de twaalf televisieseries met de meeste verwijzingen naar kledingmerken of -designers, wordt alleen de laatste niet hoofdzakelijk door vrouwen bekeken. Waar 30 Rock zich op een gemengd publiek richt, hebben niet alleen Sex and the City en Ugly Betty, maar ook Gossip Girl, Desperate Housewives en Gilmore Girls overwegend vrouwelijke kijkers. Bekijk het overzicht hier.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Winkelstraat.nl
- merken
- Gucci
- televisie
- kledingmerken
- Sex and the City
- onderzoek
- Brands and the City
- tv-series
- series
- Prada
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing