Muziekblad Soundz overgenomen door 100%NL Magazine
- Media
- 8 nov 2017 @ 09:55
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - RadioUitgeversMuziekTijdschriften
- 8 nov 2017 @ 09:55
- Redactie Media
De uitgeverij 100%NL Magazine B.V. heeft het muziekblad Soundz overgenomen van uitgeverij BCM uit Eindhoven. De overname sluit aan bij de ambities van het Volendamse bedrijf om een zo breed mogelijk pakket aan te kunnen bieden. De overname heeft geen gevolgen voor de mensen die werkzaam zijn aan deze titel. Naast hoofdredacteur Jean-Paul Heck zullen ook alle andere medewerkers van het blad de overstap maken. Wel zal het tijdschrift toegankelijker worden gemaakt voor een breder publiek.
Muziekkenner Leo Blokhuis zal een van de ambassadeurs worden van de vernieuwde titel. De eerst uitgave binnen het nieuwe format zal op 15 december groot worden gelanceerd in een nog nader bekend te maken poptempel.
Uitgever Eddy Guyt van 100%NL Magazine is verheugd over de inlijving van Sounz. 'Deze overname past perfect bij onze strategie. In de loop der jaren hebben wij honderden consumentgericht A-merken aan ons netwerk toegevoegd. Voor het eerst kunnen deze merken nu ook een overwegend mannelijke doelgroep bereiken.'
Hoofdredacteur Jean-Paul Heck over de overname: 'Soundz is op de perfecte plek geland. Uitgeverij 100%NL Magazine heeft laten zien dat zij perfect weten hoe ze entertainmentbladen moeten maken en in de marktkunnen zetten. Daarnaast hebben ze een groot netwerk aan adverteerders.'
100%NL Magazine BV startte in 2009 met de gelijknamige titel. Deze naam hebben zij in licentie van de gelijknamige radiozender. Later kwamen daar andere titels bij zoals het Tranasavia inflight magazine Enjoy! en tal van ‘spin off’ titels zoals de 100%L Junior, 100%NL Lekker in je Vel, 100%NL Lekker Weg en100%NL Kerst- en Cadeauspecial. Daarnaast produceren zij voor grote marktpartijen ‘sponsored’ magazines in hoge oplages. Eind vorig jaar startte het bedrijf een succesvolle samenwerking met het blad Wendy van Wendy van Dijk. Uitgever Eddy Guyt heeft aangegeven dat het bedrijf ook na deze overname op zoek blijft naar samenwerkingen en verdere overnames.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing